We hebben een stuk bos van ± 1200 mtr2, we willen er wat kippen laten lopen. Hoogte afrastering is ± 1 mtr. Wat voor kippen is het beste?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Kippen vliegen niet best maar kunnen het wel dus zelfs over een meter of 6 komen ze moeiteloos.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je zorgt voor een voerplaats zullen ze niet ver weg gaan en terugkeren, verkeersongelukken uitgesloten. Het is in iedergeval goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een dergelijk groot stuk land voor de kippen beschikbaar houdt, dan is het niet uitgesloten dat de kippen het niet lang overleven. Er zijn genoeg roofdieren (roofvogels maar ook bijvoorbeeld een marter, of anders wellicht ratten) die aangetrokken worden door de kippen, het voer en eventueel de eieren.

Soort kip maakt dan niet meer uit, ik zou dan de goedkoopste nemen...
14 jaar geleden
De kippen kunnen in de bomen gaan slapen. Vanuit de bomen kunnen ze over iedere hoogte het hek over.
Met de vijanden zal het wel los lopen, hier lopen ze al jaren los op het erf en ze slapen boven op het schuurdak. Het gebeurt slechts zelden dat er een sneuvelt.
Ivana
14 jaar geleden
De grote Brahma kip (dus niet de krielvorm) kan niet over een afrastering van 1 m. hoog vliegen. Daarvoor zijn ze te zwaar. Wij hebben zelf brahma's; die rustig achter gaas van ong. 60 cm blijven.
Het probleem van roofdieren blijft natuurlijk.