Help!!!! Kat in de wasmachine.... Geen grapje!!! Nu helemaal overstuur. Hoe krijg ik haar weer rustig?

Net vreselijk geschrokken. Mijn bijna twee jaar oude Brinta (poes) zat in de wasmachine. gelukkig kreeg ik het door voordat het apparaat begon te draaien en kon ik mijn (natte) katje er snel uithalen. Ze is nu volledig over haar toeren en ligt onder de kast te miauwen en blaast als ik in haar buurt kom. Zo zielig!
Iemand suggesties hoe ik haar weer een beetje kan kalmeren?
Zelf zal ik ook nog maar een kopje thee gaan nemen... PFFFF

Toegevoegd na 8 uur:
even een follow up....
Brinta heeft net weer wat gegeten en miauwt en blaast ook niet meer. Wel kruipt ze nog steeds onder de kast. Het zal allemaal dus wel weer goed komen.

En hoe het nu heeft kunnen gebeuren....
Tja normaliter doe ik mijn wasmachine vol, deur dicht en dan aan. Dan past er ook geen kat meer in. Nu wilde ik deze keer alleen twee wollen truitjes op een wolprogramma draaien. Het tweede truitje lag nog in de slaapkamer en ben het toen gaan halen. Wasmachine stond dus nog open. Waarschijnlijk is Brinta er toen in gekropen en omdat ik van plan was direct hierna naar bed te gaan had ik alle lichten al uit en (belangrijk) mijn bril NIET op. Ik heb haar gewoon niet gezien. Gelukkig blijf ik altijd even wachten totdat de machine volloopt (hij wil wel eens weigeren) En toen zag ik haar opeens.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig dat je der optijd hebt gevonden, ken ook maar genoeg verhalen waarbij ze erachter kwamen toen de wasmachine weer klaar was.. Erg sneu! En het komt vast wel goed ze ziet jou nu als schuldig lijkt mij gwn een beetje verwennen morgen ;) succes en ik hoop dat het goed komt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe krijg je zoiets voor elkaar?
Rieneke1
12 jaar geleden
wat een schrik voor jullie allebei!
gelukkig is het goed afgelopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oohh... Groetjes aan brinta hopelijk gaat het nu al weer beter:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet er toch niet aan denken dat je 's morgens de was er uit wil halen en een dode kat aantreft. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
Maar: je kunt er zeker van zijn dat Brinta (leuke naam) dit nooit meer doet!

Het beste antwoord

Goed zeg dat je er op tijd bij was!
Ik heb ook van die monsters, laat haar maar gewoon even links liggen, (ook al zou je het liefst haar helemaal verwennen), geen aandacht of prikkels geven. Jij eerst weer rustig worden en Brinta komt vanzelf weer naar jou toe. Zij is nu bang dat jij haar kwaad wil doen. Komt ze vanzelf wel achter dat dat niet zo is. Ze zal je misschien een paar dagen met de nek aankijken, maarja...katten hè? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brinta ligt weer naast me op de bank te spinnen. In de buurt van de wasmachine is ze echter niet meer geweest. In ieder geval: stand down red alert. Bedankt voor alle reacties!

Andere antwoorden (9)

Gewoon even bij laten komen en verder niet te veel aan doen, komt vanzelf weer in orde. Nadat ik mijn kat met veel moeite anti-vlooienspul heb gegeven blaast en tiert ze ook even, maar dat gaat vanzelf weer voorbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat je dat niet samen kan vergelijken, dit is wel héél erg!
Ik zou helemaal niks doen en haar helemaal met rust laten, ze komt denk ik vanzelf wel naar je toe als ze er aan toe is. Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje wat een gedoe zeg en ik kan mij voorstellen dat de kat even niks van jou wil weten.Misschien kan je even naar de dierenarts bellen zij hebben vast een spoed nummer daar even naar toe bellen zij kunnen je tips geven misschien moet ze wel even iets kalmerends hebben.Succes, geef haar iets wat ze erg lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef je kat ook een kopje thee om bij te komen. Nee, nu even zonder dollen, het beestje is zich half dood geschrokken van dat stijgende water waaruit zij niet weg kon. Ze komt vanzelf wel weer tot rust. Leid haar een beetje af van de schrik met een lekker hapje. Gewoon op een bordje naar haar toe duwen. Even wachten met haar te pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag me in eerste instantie af "hoe" je kat erin kon komen?Ik zou inderdaad even de dierenarts vragen om iets om te ontspannen. (kun je met oud jaar ook halen)
Hem lokken met een beetje slagroom en daar pilletje in doen.
Daarna veel op schoot en knuffelen.
Verder zou ik een tijdje opletten of ze haar behoefte wel op de bak gaat doen, heb namelijk zelf ervaring dat ook een kat
last kan hebben van claustrofobie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat vind een berg warm wasgoed, vers uit de droger hééérlijk! Ze is nog nooit in de wasmachine of droger geklommen, maar heeft wel al eens enkele minuten mogen doorbrengen in de koelkast...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadat ik ontdekte dat kat in wasmachine kroop heb ik er geen was meer in gedaan, toen was het over.
Maar voor de rest ben ik het wel met jullie eens hoor, ik kom mijn kat op de vreemdste plekken tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik keek een keer toevallig in de wasmachine en daar lag onze kat lekker te slapen ze zoeken soms rare plekjes op hoor!
Je kat tot rust laten komen. In het vervolg de wasmachine sluiten voordat je hem aanzet.
Je moet zorgen dat je rust uitstraalt. Dat werkt ook bij de kat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt wel goed, poesje is nu alleen maar bang. Leg wat te eten neer, ze komt vanzelf wel weer naar je toe.

Sterkte!

PS altijd dus je wasmachine leeg hebben en controleren voor je m aanzet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen pilletjes of zoiets geven.Dat zijn chemische stoffen. Het komt allemaal weer in orde. Daar is even tijd voor nodig .Als ik jouw tekst lees ,ben je heeeel lief voor de poes. Dat zal zeker ook helpen om weer snel over de schok te komen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lok het beestje naar je toe met iets lekkers als ze het dan op eet leg dan je hand op de grond. ze gaat dan ruiken als het goed is herkend ze je geur en gaat ze spinnen ze komt dan weer op je af. dit gaat in de eerste keer niet altijd goed en wees ook niet bang als ze weer weg springt.