Mijn hond verliest bloed, dierenarts zegt afwachten, wat moet ik doen? (lees extra info)

ik heb een week geleden mijn hond v7 jaar laten steriliseren om dat zij na haar loopsheid bloed bleef verliesen, , van af gisteren verliest ze weer bloed , dierenarts zegt dat dat wel eens vaker voor komt, en ik het een paar dagen aan moet kijken , ik vertrouw het niet ,wie heefd dit ook mee gemaakt met zijnhaar hond,en wat was de oorzaak

PS: deze vraag is niet namens mij gesteld.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Hou je maar aan de richtlijnen van de dierenarts. Een beetje bloedverlies kan niet erg zijn als de dierenarts zegt dat het meer voorkomt. Pas als er bloed stroomt wordt het een ander verhaal.

Hou je hond rustig en laat haar alleen aangelijnd uit. Geef haar geen lange uitlaat sessies, maar kijk goed of ze meer wil dan een blokje om voor haar behoefte. Ga nadat ze geplast en gepoept heeft weer naar binnen en houdt haar uit de buurt van andere honden, dan heeft ze minder stress, want een pas geopereerde hond is ook geestelijk kwetsbaar.

Toegevoegd na 5 minuten:
Mijn teef was na 6 dagen weer de oude, maar mijn dierenarts waarschuwde me, dat de 'binnenboel' pas na een maand weer geheeld was. Dus moest ze ook 'op een laag pitje' worden uitgelaten. Dat bloedvloeien heeft dus te maken met het nog niet geheeld zijn van de inwendige wond.
Ivana