Wat is het natuurlijke voedsel van de Rhodesian Ridgeback?

Ik zou graag willen weten wat het natuurlijke voedsel van de Rhodesian Ridgeback is

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik verwacht hondenvoer.
"natuurlijk" is echter wel een vreemd begrip voor en gefokt hondenras, het is namelijk geen dier wat in het wild voorkomt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
rauw dier. (vlees, organen, enzovoorts)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hond
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
PRONKRUG heet zo'n hond! Gefokt door de nlse immigrant Cornelis van Rooijen!

Het beste antwoord

Natuurlijk voer voor je Rhodesian, is hondenvoer omdat we het niet over een wild dier hebben. Het is een gedomesticeerd dier en is afhankelijk wat de wij hem geven.

Je kan dan vooral gaan kijken wat het beste bij jou en jouw hond past. En wat jij het meest natuurlijke vind. Je hebt tegenwoordig een hoop verschillende soorten voer. De ene zweert bij hondenbrokken en de ander bij vers vlees. Beide hebben voor en nadelen, persoonlijk vind ik altijd dat je goed naar je hond kijkt waar hij het goed op doet (hoe is zijn conditie, wat voor drollen heeft hij, hoe ziet zijn vacht er uit) om voor een bepaalde voeding te kiezen.

Je hebt een hoop verschillende brokken op de markt en laat je goed adviseren. Neem een brok die niet expandeert in de maag (dit zijn vaak krokante brokken) deze brokken zwellen op in de maag en kan gas veroorzaken, waardoor de hond gaat winden.

Van vers vlees hebben je ook een hoop verschillen je hebt bijvoorbeeld kant en klare verpakkingen hier zit alles in, maar je kan ook zelf een menu samenstellen. Bij de laatste moet je wel opletten dat je niet te veel van het ene geeft en te weinig van het andere. Dus hier is wel enige kennis voor nodig.

Toegevoegd na 9 uur:
Even een toevoeging een Menu samenstellen, daar bedoel ik BARF mee (Bones and Raw Food), hier voer je vlees, organen enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus als ik mijn hond beschuit met muisjes geef is dat zijn natuurlijke voer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat hondenvoer dan? maar als jij dat hondenvoer vind, dan adviseer ik je geen hond te nemen. Ik citeer: Natuurlijk voer voor je Rhodesian, is hondenvoer. Maar wij op doelt in je reactie in je op vraag is BARF (dit is vlees Bones and Raw Food). Dit is het zelf samenstellen van een menu. (misschien dat ik dat niet duidelijk in mijn antwoord heb gezegd).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik doelde vooral op de redenatie. Dat wat wij hem geven heeft niks te maken met wat hij van nature nodig heeft. Waar denk je dat veel brokken van gemaakt zijn?
Beschuit met muisjes klinkt gek, maar tarwe en suiker..
http://www.hondenpage.com/hondenforum/2923/gewoon-iets-om-te-lezen-over-hondenvoeding.....php + voor "..dat je goed naar je hond kijkt"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de plus. Ik ken het meeste van de informatie, maar bedankt voor het delen. Wat en welk voor het beste is voor een hond is een van de grootste discussie punt in hondenland. En mening hierover zijn groots. Maar ik ken mensen die hun hond geen vlees willen geven. Maar als je gaat kijken wat is "natuurlijk" dan kan je daar in mijn mening bij honden daar geen echt 100% antwoord op geven omdat het door mensen gemaakte dieren zijn. Dan zou je weer helemaal terug moeten naar de wolf om het over natuurlijk te hebben. Een hond is vaak (niet in alle gevallen) van ons afhankelijk als het om eten gaat. Vandaar mijn opmerking wat wij hem geven. Ik kan mij voorstellen dat toen de RR nog alleen in Afrika voor kwam hij heel ander voedsel at.