syrische hamster kunnen 1,5 tot 2 jaar oud worden, maar er zijn ook een aantal bekend die 4 of 5 jaar oud kunnen worden.

Vanzelfsprekend is dat het hok natuurlijk groter moet zijn dan die van een dwerghamster, je moet dan denken aan een hok met een vloeroppervlakte van minimaal 80x40 cm, groter mag natuurlijk ook ;-) Dan het liefst ook nog de hoogte in, zorg er dan wel voor dat de hamster niet na beneden kan vallen. Zorg er ook voor dat de molen die je in het hok plaats groot zat is, hij moet niet al te krom met zijn rug rennen.

Toegevoegd na 1 minuut:
In plaats van een molen zijn er tegenwoordig ook een soort draaischijven op de markt. Worden vaak verkocht voor ratten, maar zijn ook te gebruiken voor groter hamsters
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een hok/kooi moet minimaal 70 x 40 of 80 x 30 zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
En de leeftijd, 1 tot 3 jaar. Al is 3 al best bijzonder.