zijn american bulldogs gevaarlijk ?

bijten ze hun baas na een bepaald leeftijd ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Niet gevaarlijker dan andere honden alhoewel ze wel wat agressiever zijn aangelegd. Gevaarlijk wordt een hond door het baasje die hem niet goed opvoedt:

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070209191405AAMKx1o
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Ligt inderdaad geheel aan de eigenaar.
Aanrader om eens te kijken naar het programma "Dog Whisperer" van Cesar Millan op National Geografic.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met je eens Funkeydogz!
Het is bij sterke rassen erg belangrijk dat je ze van jongs af aan goed socialiseert. En erg consequent opvoedt.
Het is ook aan te raden om met ze op cursus te gaan.
Het is geen hond voor beginners maar heeft een ervaren hondeneigenaar nodig.
Wanneer je "de regels", zoals goed socialiseren en consequent opvoeden volgt, zie ik het niet gebeuren dat zo'n hond zijn/haar eigenaar bijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle pups bijten in voorwerpen. Vaak zijn handen daar ook een onderdeel van. Als jij daar bang van bent of je geeft een schrikreactie, dan geef je daarmee de hond macht en zal hij je gaan bijten.
Als jij een nieuwe hondeneigenaar gaat worden, en ik lees je vragen zo, dan kom je op mij nogal onervaren en onzeker over.
Bulldogs hebben nogal een eigen wil, misschien is het niet echt een geschikt ras voor je.
In principe zijn ze niet gevaarlijk, maar het valt of staat bij de opvoeding. Goed socialiseren, zelf niet bang zijn, overwicht hebben, consequent zijn.
Denk er nog eens goed over na!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor je een dergelijk ras aanschaft, moet je je eerst verdiepen in honden in het algemeen, vervolgens in dit ras in het bijzonder. Je kunt een dergelijk ras niet aanschaffen zonder gedegen voorbereiding en de nodige kennis over honden.

De voorbereiding behelst het lezen van goede opvoedkundige boeken, het gaan kijken bij (goede) hondencursussen, vervolgens ook nog de voors en tegens van dit ras op een rijtje zetten.

Dit ras mee naar een camping is op de meeste plaatsen verboden. Frankrijk weert ze overal. De meeste mensen zullen met een bocht om je heen lopen. Niet omdat jouw hond niet zou deugen, maar ze hebben nu eenmaal een slechte naam en mensen zijn in deze zeer bevooroordeeld. Deels terecht omdat ze vaak in verkeerde handen zijn.

De bijtgrens bij deze honden is inderdaad lager dan bij bijvoorbeeld een jachthond. Ze zijn gefokt voor verdediging en slecht gesocialiseerd kunnen ze snel over de grens gaan. Omdat ze groot zijn, spring je er dan ook niet even tussen. Dus het resultaat van een aanval kán vernietigend zijn.

In goede, bekwame handen zijn het prima honden, maar zonder ervaring zou ik hem absoluut niet aanraden. Komt nog bij dat door de grote vraag uit zekere hoek, er ook weer verkeerde exemplaren tussen kunnen lopen.
Koop dit ras nooit omdat je het mooi vindt of omdat hij imponerend is.
Ivana