Welk middel werkt preventief tegen wormen en vlooien bij mijn hond van ongeveer 35 kg?

Tips zijn meer dan welkom. Graag rekening houden met een laag budget.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tegen vlooien kunt u uw hond een vlooienband geven. Die heeft onze labrador ook gehad. Hierna nooit meer last van vlooien gehad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij hebben jonge kinderen. Is een vlooienband dan wel zo'n goed idee?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
vlooienband is nooit een goed idee. een vlooienband is fijn voor in je stofzuiger. De plek waar het anti vlooien middel z'n werk doet is veel te geconcentreerd. en voor jongen kinderen die de band dus gaan aanraken is het helemaal een slecht idee.
Rieneke1
9 jaar geleden
iig geen knoflook geven, dat is niet werkzaam en erg slecht voor je hond.

Antwoorden (4)

Tegen vlooien zijn de meeste middelen wel geschikt. Om het op een laag budget te houden zijn o.a. cd vet en anti vlo en teek van Reico (Vital systeme) geschikt. Deze zijn op natuurlijke basis en werken hier allebei. Vooral van die laatste is de aanschaf prijs hoog, maar je hebt er maar zo weinig van nodig dat het voordeliger is dan de gangbare chemische bestrijders.
Wanneer je er toch voor kiest om een chemische bestrijder te nemen kunt u het volgende doen: koop anti vlo voor hele grote rassen (bijv. v.a. 60 kg.). De vloeistof per kg. van uw hond uitrekenen. Doe de vloeistof in een oud kopje o.i.d. en dit met een pipet (verkrijgbaar bij de apotheek) voor de helft opzuigen en dit op de hond. Ik vraag me even af of de resterende vloeistof nog wel zal werken: je moet dit nl. lucht dicht bewaren.
Vergeet niet de omgeving van de hond met anti vlo voor tapijten te behandelen. Wees slim: koop extra bussen in wanneer er kortingsacties zijn.
Een kussen waar vlooien inzitten kunt u een nachtje in de diepvries leggen. Daar gaan de vlooien, de larven en de eitjes van dood. Ook het kussen in een vuilniszak, daar anti vlo bij, en de zak dichtbinden scheelt in de hoeveelheid in gebruik van het middel.
Er zijn helaas geen middelen om de hond worm vrij te houden. Er zijn honden die ze makkelijker oppikken dan anderen. Een maal per week een verse haring kan helpen. Mebendazol is voor mensen vrij verkrijgbaar. Het is bij de dierenarts meestal iets duurder, maar niet veel. De dierenarts heeft natuurlijk de juiste dosering bij de hand. Bij de drogist kunt u de hoeveelheid uitrekenen per kg. Bijv. een kinderdosering aanhouden: een kind van een jaar weegt ongeveer 10 kg. Houd er rekening mee dat niet alle honden elk antiworm middel goed verdragen.
Een gezonde hond heeft meer weerstand.
Voor meer informatie kunt u zich wenden tot een forum voor mensen die rauwvlees voeren. Meestal zijn daar goede, natuurlijke en soms ook goedkopere tips voor handen.
Het is daarbij zeker aan te bevelen een holistische benadering te kiezen. Het zijn nl. niet alleen de parasieten, maar ook voer wat een grote rol kan spelen bij het voorkomen van dit soort zaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen vlooienmiddel werkt preventief. Helaas doen niet alle middelen wat ze beloven te doen, namelijk vlooien doden. De goedkoopste middelen die ik ken én goed werken zijn Bolfo Gold en Advantage. Bolfo Gold is verkrijgbaar bij dierspeciaalzaken in doosjes met 2 of 4 pipetten. 1 pipet werkt 1 maand (dat is bij alle vlooienmiddelen zo) Doosjes met 2 pipetten zijn in verhouding misschien duurder, maar zo kan je de kosten wel spreiden. Andere goede middelen, maar wel duurdere, zijn Practic en Stronghold.
Ontwormingsmiddelen werken op het moment dat je ze geeft. De wormen gaan dan dood, maar de dagen erna kan je hond gewoon weer besmet worden. Het idee achter 4x per jaar ontwormen, wat het advies is, is dat je dan elke keer de wormen al dood voordat ze volwassen zijn en zich voort kunnen planten. Door op tijd te ontwormen dood je de wormen dus voordat ze eitjes kunnen leggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Preventief kun je vlooiendruppels kopen er zijn er heel veel in de handel en ze werken niet allemaal evengoed bij elke hond. Let op met goedkope druppels deze zijn vaak niet als preventie bedoeld. Bv die van de Aldi zijn goedkoop maar zijn om vlooien te bestrijden op het moment dat een hond vlooien heeft. Goed de verpakking lezen....je hebt druppels die twee maanden tegen vlooien werken en een maand tegen teken. Of die een maand tegen beide werken. Zo kun je omrekenen wat het je per pipet kost.
Wormmiddel kun je bij dierenspeciaalzaken kopen en bij de dierenarts, beide zijn ongeveer even duur. Voordeel van bij de dierenarts is dat je ze per behandeling kunt kopen, terwijl de doosjes bij speciaalzaak voor 2,3 of 4x zijn, afhankelijk van gewicht. Je bent dan op het moment duurder uit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt een edelsteen inzetten, in dit geval barnsteen, tegen vlooien! Knoflook door het eten is prima tegen wormen.