Wat is er te doen aan hondenpoep op de stoep voor je huis? Kun je iets neerleggen/ strooien waar de honden niet van houden qua geur

Wat is er te doen aan hondenpoep op de stoep voor je huis? Kun je iets neerleggen/ strooien waar de honden niet van houden qua geur en wat ook enige weken blijft ruiken voor de hond ? Een voordeel is dat honden een uitstekende reuk hebben dus het als wij denken dat het uitgewerkt is hoeft dat voor de hond nog niet zo te zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
45.9K

Het beste antwoord

Bij de plaatselijke dierentuin vragen of je wat leeuwen of berenpoep mag meenemen en dat in je voortuintje verspreiden.

Geen hond of kat die nog langs jouw deur durft!

Voor ons stinkt het slechts even. Maar een kat of hond pikt die geur zelfs een jaar later nog op.

Toegevoegd na 4 dagen:
OF.. plaats een bordje in de tuin of op je deur met de waarschuwing dat je een camera op de straat gericht hebt.

Ik heb t voor je uitgezocht en citeer:

" Filmen of fotograferen op een voor het publiek toegankelijke plaats mag, maar de aanwezigheid van camera’s moet duidelijk aangegeven zijn"

Ik denk niet dat de gemiddelde hondenbezitter dit risico op een heterdaadje wil lopen..

En natuurlijk hoef je die camera niet echt te plaatsen.
Als je maar NIEMAND verteld dat t nep is! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

het baasje aanspreken, dat die in vervolg zijn poep netjes meeneemt. en zijn hond aanleert dat hij dat niet op de stoep hoort te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peper strooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er een paar keer een vlaggetje in gestoken. Sindsdien geen last meer gehad. De eigenaar van de hond zal het. neem ik aan, wel hebben gezien. Wij wonen wel vlakbij een hondenuitlaatgebied en de honden moesten ook nog even worden getraind om een en ander op te houden tot ze daar zijn. En dat gaat tegenwoordig behoorlijk goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha leuk idee +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilde hetzelfde antwoord geven. Vlaggetjes! De eigenaar van de hond heeft er kennenlijk iets mee gedaan want de volgende dag waren de keutels met vlaggetjes verdwenen. Van mij een +1
ik heb ook wel zoiets meegemaakt dar mijn hond juist voor de deur ging plassen
ik trok hem weg mee zijn riem maar dat werkte niet toen zei een vriendin van mij gewoon een beetje strooien maar dat helpt voor het plassen je kunt het mischien proberen groetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt in principe niet aan de hond waar die zijn/haar behoefte doet. Nadat ik mijn hond drie keer beloond had als hij op het veldje poepte, wist hij precies waar hij zijn drol moest draaien. Ooit poept hij nog wel eens op de stoep, maar ik weet dat ik hem dan niet genoeg tijd heb gegund op het veldje. Voor dit soort ongelukjes heb ik altijd een paar plastic zakjes bij me, en dan is het vlug opgeruimd. Ik ben als hondeneigenaar verantwoorelijk voor mijn hond en waar hij poept, en vind dat eenieder mij op mijn veranwoordelijkheden mag wijzen. En dat geldt ook voor andere hondeneigenaren.
Dus, als je weet wie de boosdoener is, mag je hem/haar er gerust op aanspreken.
14 jaar geleden
je kan een paar dingen doen,
het baasje aanspreken, desnoods niet zeggen maar alleen een zakje geven ,maar dan moet je het net zien, en je moet het maar durven zeggen, tegenwoordig moet je met alles zo uitkijken.

In de meest gemeentes hebben ze al een hondepoep beleid en zou je dus kunnen bellen. In veel gevallen wordt er dan in de buurt gecontroleerd of baasjes de behoeftes opruimen.

In het laaste geval kan je de gene volgen om te kijken waar ze wonen en gewoon steevast het hoopje bij hun voor de deur deponeren.

Gebruik alsjeblieft geen peper, de hond kan er niets aan doen, en deze kan er enstige schade van krijgen. het probleem is gewoon dat zijn geur al bij jou voor de deur hangt en het bij jou dus vertrouws ruikt. Misschien helpt het om het te schrobben met chloor maar dat weet ik niet zeker aangezien ze een goed reukvermogen hebben.
( eigenlijk zouden ze een spray moeten maken met de geur van een dierenartskliniek, daar houden ze dus echt niet van :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de geur van de kliniek.... goeie!
Een bordje plaatsten!

Het idee van Ineke is trouwens ook briljant ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een tuincentrum is een product verkrijgbaar wat het zelfde effect heeft als kattenschrik. Ik weet alleen de naam niet. Het zit een flacon met een. Het wordt gesprayd. Het wordt aangebracht op de plekken waar u geen hondenuitwerpselen wil hebben. Ook geen plasjes! Na de regen moet het herhaald worden.
Ik heb het even nagekeken het heet honden en kattenstop.
Het is ook leverbaar in gel kristallen.
zie bijgaande link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vond deze online
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag laatst een bordje bij de dierenwinkel:

"Ik hou wel van uw hond, maar niet van zijn stront"

Misschien kun je zo'n bordje ophangen en wordt de boodschap begrepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een paar lappen gedrenkt in kampferspiritus neer leggen, is in flesjes van 100 ml bij de drogist te verkrijgen. Werkt ook prima tegen katten en niet schadelijk voor dier of nattur (al zou de naam anders doen vermoeden)

Toegevoegd na 3 minuten:
ook on-line te verkrijgen, zie onderstaande link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van berenvet staat bekend dat honden (hondachtige)er heel bang van zijn.
Of dit lang werkt is mij niet bekend net als waar het beschikbaar is. Misschien kun e via de dierenspeciaalzaak wel aan iets komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ziet welk hondje het doet en de eigenaar is erbij , zou je die kunnen aanspreken en vragen of ze het willen opruimen... voor de rest vrees ik dat het zelf opruimen wordt, ik weet niet of er iets wordt verkocht wat hondjes weghoudt om niet op die plek hun behoefte te doen...