kan een kat in de winter bevallen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zeker, dat hebben wij zowel in Griekenland als in Nederland meerdere keren gezien. Het krols worden van een poes hangt af van haar leeftijd en conditie (goed doorvoed zijn bevordert het krols worden) en katers, tsja die willen altijd wel meewerken. Dus ja een poes kan in de winter jongen krijgen. Een oud beginsel zegt wel dat winterkatten minder sterk zouden zijn dan zomerkatten maar dat lijkt mij vooral af te hangen van hoe haar voeding is. Katjes die geboren worden in het voorjaar zouden het sterkst zijn. Zo lang de moederpoes met rust gelaten wordt (zodat ze niet te veel met de poesjes heen en weer gaat slepen) en goed gevoed is, kan het best. Afgelopen week zagen we een moederpoes met 5 kleintjes, nog echte buikschuivertjes met de oogjes amper open. gisteren zag ik ze weer en ze waren er alle 5 nog en het lijkt prima te gaan met ze. Natuurlijk is het hier wel milder (we zijn momenteel in ons vakantiehuis) maar zo lang moeder poes een goed onderkomen heeft waar het niet vriest kan het ook in Nederland uitstekend verlopen. Storing door mensen, honden etc. lijkt mij een groter probleem.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100