mijn beagle van een jaar eet de laatste dagen veel te weinig of niks heb alles aan geprobeerd zoals friskiesbrokken,frolic en eten van carrefour!

heb se nu nog maar twee weken bij mij kan dat van de stress zijn of gewoon dat deze eet gegeten is want als se een snoepje krijgt eet se dat wel op en vraagt se naar nog en mag ik eigenlijk terug over schakelen op frolic als se deze wel eet ?
wie kan mij hier raad meegeven?
groetjes ann

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

overschakelen op Frolic moet je niet ineens doen maar je moet het voer mengen waarbij je de verhouding langzaam opschroeft.

probeer het eens met geweekte brokken. eet ze dit wel? dan heeft ze waarschijnlijk last van haar tanden of kiezen.

werken de bovenstaande manieren niet en is er geen verandering op zeer kort termijn, bezoek dan even de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha leuk he mijn gekke nichtje (huhummm)
:OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter dan die honden euca :-))))))))))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA, nou ik zag het eigenlijk zelf niet die hondjes.
ze handen een hypnotiserend effect op me.
(overigens zag mijn nichtje er wel redelijk 'normaal' uit....tot ze bij mij een gebraden dodo kwam eten) :OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA nichtje krijgt een soort van fanmail via een pb? leeftijd past bij uiterlijk? snotverdorie....!!! HAHA HAHA HAHA
Een hond eet van nature rauw vlees. In een roedel wordt een prooi gevangen en de Alfa hond begint als eerst te eten. Meestal zal hij beginnen met de organen, want daar zitten de meeste voedingsstoffen en calorieën in.

Bovendien is rauw vlees nodig voor zijn darmflora.
Je zou langzaam over kunnen stappen op rauw vlees.
Meng een heel klein beetje met zijn brokken en voer dat steeds een beetje op.

Je mag een hond ook af en toe een rauw ei en wat yoghurt geven.

Als hij helemaal over is op rauw vlees, mag je het ook combineren met goede brokken. B.v. 's morgens een handje brokken en 's avonds rauw vlees.

Geef hem géén Frolic!! Dit zijn echt geen goede brokken.
Koop een goede brok (en dat hoeft helemaal niet duur te zijn).

www.carnibest.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je haar iets anders te eten geeft dan ze bij de vorige eigenaren kreeg, dan kan dat wel eens het probleem zijn. Sommige honden zijn daar zeer gevoelig voor.
Overschakelen op ander voer moet je altijd rustig aan doen: in een paar dagen steeds wat meer van het nieuwe door het oude te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het niet vertrouwt: zeker een bezoek aan de dierenarts brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eerst eens wat ze bij de vorige eigenaar at, en ga langzaam over naar het voer dat jij wilt gaan geven. (mixen dus ).
wij hebben ook honden in de opvang, en af en toe heb je er zo eentje bij.
wij geven ze dan wat pens door de brokken, je haalt het in de supermarkt, het beste wat je kan nemen is van Rodi, dat zijn net hamburgers, en stinken niet.
dat eten ze bijna altijd, en wennen aan hun nieuwe brokken. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem/ haar nog maar 2 weken hebt zeker geen pens of rauw vlees gaan geven zoals hier wordt geadviseerd. Kan altijd later nog. De mix adviezen zijn prima! Die tip zou je ook van de dierenarts krijgen. Naar de dierenarts gaan of in ieder geval even bellen kan nooit kwaad. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een hond echt honger krijgt dan eet hij alles.. Mijn kat luste zijn eten ook niet, nou dan krijgt die niks.. dus 1 dag gewacht en de volgende ochtend was ze bak leeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om te beginnen AUB GEEN FROLIC veel te zout , je kan het wel gebruiken als beloninkjes maar dan moet je het brokje 2x doormidden breken zodat je 4 stukjes hebt dat is groot genoeg voor een beloning

koop aub goed voer voor je lieve hond en dat kan vlees uit de diepvries zijn zoals pens en hart en ook van die lekkere honden hamburgers zijn ze dol op en als brok is royal canin heel goed

als je hond zijn bakje niet leeg eet dan moet je het bakje weghalen tot het volgende eetmoment

een hond die stress heeft en dan niet eet dat kan maar geen 14 dagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben dit zelf ook meegemaakt met onze beagle. eerst hebben we het geprobeerd met dure brokken van de dieren winkel, dat wou ze niet. we hebben ook geprobeerd om de bak 20 min, te laten staan zo niet dan had ze pech kreeg ze maar geen brokjes, klinkt zielig maar naar een dag of 2 kreeg ze wel honger, dat heeft een tijd geholpen.

we zijn over gestapt op de brokken van de lidl, goeie brok en erg goedkoop. die vond ze in het begin heel erg lekker dat is sinds kort ook weer veranderd, ze eet weinig terwijl ze de hele dag brokjes er heeft staan.

ze krijgt nu alleen van het warme avond eten, iets mee. dit mengen we met brokjes en ze eet een hele bak leeg.. ze zal wel geen honger hebben en geen behoefte hebben om te eten.. gister ben ik nog bij de dierenarts geweest en ze zag er goed uit. goed op de gewicht.. dit is onze oplossing voor het eten van onze Noor.

hopelijk kunt u hier iets mee