Kan een ander merk kattegrit een allergische reactie veroorzaken ?

Mijn kater heeft sinds een tijdje last van bultjes op zijn rug en staart.
Op goeie vraag waren de oorzaken andere voedsel en vlooien beide zijn het in mijn geval niet, (mijn andere kat heeft nergens last van)
Het enige wat anders is is dus een ander merk kattegrit is het mogelijk dat dit het veroorzaakt ? Het zijn kleiachtige korrels

9 jaar geleden
1.5K
Rieneke1
9 jaar geleden
Je weet dat 1 enkele vlooienbeet voldoende kan zijn?
capthavoc
9 jaar geleden
Het rare is dat mijn andere kat geen last heeft en ik woon op een flat waarbij de katten helemaal geen enkel contact hebben met andere dieren en mijn vloeren zijn grotendeels zeil.
met het warme weer hebben mijn kattten ook helemaal geen last gehad. in de zin van een plaag of zo ik heb ook niets kunnen vinden wat duidt op vlooien. maar goed als het maar eentje is dan wordt het moeilijk nauurlijk.
en het pas sinds een week of 2 dus na de warme periode
ikzelf heb geen goed bloed waar vlooien op af komen ;) is mijn ervaring.
en het enige echt anders dan anders is dat merk kattengrit
ik zal weer dat andere merk weer kopen kijken of dat het oplost
Rieneke1
9 jaar geleden
Het lijkt me een strak plan om weer, zeker voor een paar maanden, terug te gaan naar je oude grit, en eens te kijken wat er gebeurt, ben benieuwd.
Katten kunnen wel allergisch reageren op het grit, zeker als het geparfumeerd is, maar meestal zie je dan toch problemen met de luchtwegen.
Maar goed, het zou kunnen, maar ook een ander soort allergie kan de oorzaak zijn.
Betert het niet, laat het dan door je huisarts onderzoeken, dat schiet wat harder op.
Succes!

Het beste antwoord

Dat zou kunnen.
Er zijn katten die gevoeliger zijn voor bepaalde bestanddelen dan anderen.
Sommige kunnen niet zo goed tegen stof. Andere kunnen niet tegen silicaat korrels of klei. ( jeuk in gezicht, kale plekjes, veel krabben zijn mogelijke kenmerken )

Wat jou kat wel of niet kan verdragen weet ik niet.
En waar hij of zijn wel graag zijn ding in dropt speelt ook een rol.

Persoonlijk gebruik ik altijd van die houtbasis-korrels. Die zijn het natuurlijkste en makkelijk weg te doen in de compostput want het is biologisch afbreekbaak.

Nu dit is een antwoord op de vraag OF HET KAN.
Of het ook echt zo is, dat kan ik niet zeggen. Ik ben geen dierenarts. Als het na het weekeind nog niet beter is kan je mss toch eens een afspraak maken bij de jouwe.
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
ik ga zeker terug op het oude merk om te kijken of dat het verhelpt