Hoelang kan een poes zonder eten?

Mijn poes is naar buiten gegaan ze mag niet buiten komen.
Want we wonen op een drukke straat enz.
En nu is ze al ongeveer 2 dagen weg en mijn vraag is eigenlijk
Hoelang kan een poes zonder eten?
We hebben buiten okal een doos gezet waar ze in kan,met eten erin maar ze is er nog niet in gegaan en ik ben echt bang dat ze niet gaat terug komen maar ik hoop dat ze nog gaat komen.
Dus willen jij zo snel mogelijk een berichtje sturen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een poes kan niet zo lang zonder eten. Thuis moet er eigenlijk altijd eten klaar staan, ze eten elke 15 à 20 minuten een klein hapje, hebben een klein maagje. Buiten zal een kat behalve veel slapen ook veel jagen op alles dat het kan vangen om op te eten. Ik heb een kater gehad die elke dag met zeker 2 prooien thuis kwam, soms met meer. Hoelang kan een poes zonder eten? Sommige mensen geven 2 keer per dag eten en dat gaat gelukkig goed, al zou vaker beter zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onze kat is een keer 2 maand weggeweest. Toen die terug kwam was die nog dikker dan toen die weg ging. Die kreeg waarschijnlijk ergens anders brokjes.
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat zal geen binnenkat zijn geweest Wertos.
Rieneke1
9 jaar geleden
jodokus, katten eten niet iedere 15 a 20 minuten een hapje, ze eten 15 a 20 keer per dag/nacht een hapje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze kunnen zeer lang zonder eten, als ze maar kunnen drinken. Wanneer hun vetreserves opgeteerd zijn, hebben ze nog spierweefsel, maar dan worden ze wel heel zwak.
Navenant het vet zouden ze weken zonder eten kunnen. Maar katten kunnen prooien vangen en zullen dat buiten ook doen. Zorgen zou ik me daar niet om maken. Het zou kunnen dat ze is aangereden en ergens aan de kant ligt, of gevangen is door iemand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Katten moeten elke dag wat eten. Als ze een dag of meer vasten, dan kunnen organen beschadigd raken. Bron: dierenarts Zie ook het antwoord van Rieneke.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn poesje is ondertussen al terug maar ze issupper moe
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat fijn dat je het goede nieuws nog even laat weten Danae, bedankt!

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf. Sommige katten kunnen het verbazend lang redden zonder eten, zolang ze wel vocht binnenkrijgen, tot wel enkele weken aan toe.
Het gevaar bij katten die vasten zit in een andere hoek: ze kunnen leververvetting krijgen, en dat is een conditie die binnen enkele dagen dodelijk kan zijn.
Hoe dikker de kat, hoe groter het gevaar dat hij loopt.

Je hebt kans dat je kat niet ver weg is, maar ergens verstijfd van angst zich verschuilt. Blijf vooral zoeken en roepen, vooral rond de ochtend- en avondschemering.
Maak flyers, en verspreid die in de buurt.
Sein ook amivedi in, en de dierenambulance, en het asiel.

Binnenkatten hebben geen referentiekader als ze buiten geraken: verspreid daarom wat van zijn kattengrit rond het huis, liefst gebruikt. Het hoeft niet veel te zijn, katten ruiken uitstekend. Zo zal hij weten waar hij moet zijn door de eigen geur.

Heel veel succes!
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de tips