Zijn er andere alternatieven voor een dubbele deur bij het uitbouwen van een voilere?

Ik maak een stuk voliere erbij en nou heb ik geen plek voor een dubbele deur
zijn daar andere mogelijk heden voor?
Het liefst niet al te duur maar mag wel iets kosten.
Het gaat om 2 zebravinken 1 roodmus en 9 grasparkieten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou een vogelnet gebruiken, je weet wel, zo'n net dat fruittelers en tuinliefhebbers gebruiken hun vruchten te beschermen. Deze zijn in allerlei kleuren en maaswijdtes verkrijgbaar. Als je er een kiest met dunne zwarte draden valt deze nauwelijks op. Ik gebruik zelf zoiets bij mijn krielkippen. Ophangen tegen de binnenkant van de gaaswand waarin de toegangsdeur zit. De toegangsdeur moet liefst naar buiten draaien. De vogels kunnen er niet uit wanneer je de deur open doet, want daar hangt het net voor. Wanneer je zelf tussen de deur en het net staat kun je de deur weer dicht doen en vervolgens via de zijkant van het net verder naar binnen. Als je het net even groot maakt als de hele wand waarin de deur zit, valt het zwarte net nog minder op. Bovendien geeft het jezelf meer ruimte om binnen te komen, d.w.z. het net komt niet strak te staan en valt lekker soepel. Om te voorkomen dat vogels in de spleet tussen de gaaswand en het net terecht komen, kun je het net aan de bovenkant en aan één zijkant vast zetten onder houten latten. Aan de andere zijkant, waar je zelf langs moet dus, zou je bijvoorbeeld iets met elastiek kunnen maken of een lat die je gemakkelijk los kunt haken. Hier staan plaatjes van vogelnetten: http://tinyurl.com/o5z3hle

Een van de mogelijkheden is een schuifdeur. relatief licht van gewicht, je hebt geen scharnieren nodig. Wel aan de boven- en onderzijde een geleider om de deur over- en doorheen te schuiven; en net als bij een openslaande deur heb je en slotje nodig. Als de deur nogal smal is en je hebt ruimte aan de zijkant van de voliere kun je ook een naar buiten wegschuivende deur overwegen. Is de deur breed dan laat je de ene helft (links of rechts, wat jou uitkomt) vast, de andere helft verschuifbaar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100