kan je blauwe kikkers als huisdier houden?

ik vind de blauwe kikkers echt zo schattig dus daarom wouw ik weten of je deze als huisdieren kon houden? dankjewel als je me kan voorthelpen!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat beest is giftig en veeleisend in onderhoud

Het beste antwoord

Dat is een blauwe pijlgifkikker.
Die kun je eventueel in een terrarium houden, maar knuffeldieren zijn het niet ; het zijn en blijven kleine amfibieen. Ze maken hun gif uit het gif van de prooidieren die ze eten, dus in gevangenschap gehouden (en geboren) kikkers verliezen hun giftigheid.

"Schattig" is echter nooit de juiste insteek om een (niet knuffelbaar) dier als huisdier te willen houden. Daarmee doe je het dier tekort. Dan kun je beter een pluche kikker kopen of een mooie poster ophangen.

Ze stellen erg veel eisen aan hun omgeving, dus weet heel goed waar je aan begint als je overweegt er 1 aan te schaffen. Een goed terrarium kost in aanschaf enkele honderden euro's en is door de verwarming ook kostbaar in onderhoud.

Het zijn dieren die onder de CITES-wetgeving vallen, dus zorg voor de goede papieren.