Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je een postduif in zijn ééntje houden?

Ik zou graag 1 postduif willen, maar als je ze niet in hun eentje kan houden denk ik erover een koppel te nemen. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Duiven kan moeilijk alleen. Minimaal een paartje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een postduif is een kolonievogel. D.w.z. dat ze zich het beste thuis voelen met een aantal andere om zich heen. Maar je hebt geluk: de postduif staat bekend als monogaam. Ze hebben minimaal 1 partner nodig om zich gelukkig te voelen.
Dus neem er 2, van elk geslacht 1. Daar doe je ze een groot plezier mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze duif stamt af van de rotsduif en is geen zelfstandige soort wat vaak wordt gedacht. In de vrije natuur koppelen zij zich voor het leven en komen in het broedseizoen steeds weer naar hun oorspronkelijke nestplaats terug. Daardoor ontstaan er vaak groepjes van dezelfde soort. Om deze reden worden ze bij de kolonievogels gerangschikt. Je kan ze alleen houden of per koppel. Alleen kan, niettegenstaande men vaak denkt dat ze dan treurig zijn. Het zijn geen mensen.
(Sommige hebben een tamme kraai, of kauw. Deze vogels zijn dan sterk gehecht aan het gezin, en aanzien dàt als hun kolonie, net als een hond het gezin aanziet als een roedel. Pas in het najaar als ze vrij kunnen rondvliegen en er zich groepen gaan vormen trekken ze meestal weg. Met duiven is het ook zo.)
Als je toch besluit een koppel (beste methode) te gaan houden, wees dan voorbereid dat ze heel wat broedsels op een seizoen hebben, en je dadelijk met een hoop duiven zit. Twee doffers of duivinnen zou ik niet bij elkaar zetten wegens mogelijk geruzie in het broedseizoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding