Mijn kat stinkt en heeft een opgezwollen wang, wat is er aan de hand?

Onze kat heeft sinds 3 dagen een dikke opgezwollen linkerwang en onder het hoofd zit vieze bruine smurrie. We hebben geen wonden kunnen vinden maar wat zou er aan de hand kunnen zijn? naar mijn weten heeft ie niks vreemds gegeten. Het is wel een echte buitenkat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Ik zou vandaag nog met de kat naar de dierenarts gaan. Je hebt geen wonden uitwendig kunnen vinden, dus ik vrees dat de troep uit de bek komt.
Het zou een opengebarsten tumor kunnen zijn: tumoren in de bek komen helaas vaak voor, en bij een echte buitenkat heb je daar niet zo snel zicht op.
Er is iets goed mis met de kat, en je hebt dit al drie dagen te lang aangekeken. Ga ajb vandaag nog naar de dierenarts met het beestje, dit gaat niet vanzelf over!
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
me nivea is nog niet hoog genoeg en kan geen duim om hoog geven!
maar duim om hoog voor dit antwoord!
rieneke1 heeft gelijk!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij onze kat bleek het een abces te zijn,(niet te zien, we gingen omdat hij uit zijn bek begon te stinken) maar ook meteen het begin van het einde. (Doordat we helaas een verkeerde dierenarts troffen die ons slechts pilletjes meegaf). Twee dagen later bij een andere dierenarts bleek het een secundair symptoom / gevolg van niersfalen te zijn. Vermoedelijk was het eerste bezoek dus al te laat - al waren we er snel bij - maar langer wachten heeft geen goed gedaan.
Rieneke1
9 jaar geleden
Triest als dat zo loopt Marleen.

Andere antwoorden (3)

Het kan zijn dat het ontstoken is. of dat er toch onder die smurrie een wond zit. Ik zou het gewoon elke dag goed schoonmaken met water.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kat kan een abces hebben. Als de kat heeft gevochten met een andere kat, kan de kat open gehaald zijn door een andere kat. Vervolgens is de wond met vuil gesloten en gaan ontsteken. Advies naar de dierenarts. Deze snijdt de wond open, zodat de pus eruit kan en geeft de kat wat antibiotica mee. Soms kan de kat ook koorts hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk problemen met een kies, een kaakontsteking. Direct naar de dokter! Ook is het mogelijk dat er iets in de mond is blijven steken en zo tot ontsteking heeft geleid. Direct ingrijpen.