Hoe kun je de leeftijd van een babykonijn herkennen?

Sinds vier maanden heb ik een teddydwergkonijn, maar omdat ik haar een beetje eenzaam vond heb ik sinds gisteren een vriendinnetje voor haar meegenomen uit de dierenwinkel.

Het nieuwe konijn zou ook een dwergkonijn zijn van ongeveer 8 weekjes oud. Toch heb ik het idee dat het konijn een stuk jonger is en ook geen dwergkonijn. Ze is zo klein en als je haar vast pakt werkt ze helemaal niet tegen, kruipt gelijk weg in je nek, trilt en ademt snel. Ook heeft ze een iets opgezet en boller buikje..

Ook vind ik haar ogen wat groot voor een dwergkonijn, die immers opvallend kleine oren hebben, en ook haar achterpootjes zijn al groter dan ik van jonge dwergkonijnen gewend ben..

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik er zelf achter kan komen of dit konijn oud genoeg is geweest om al van haar moeder weg te gaan? En wat de uiterlijke kenmerken zijn van een dwergkonijn van 8 (??) weken?

Alvast bedankt!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel oren ipv ogen. Ik vind haar oren wat groot

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik heb dezelfde ervaring gehad, ik zou met het beestje naar de dierenarts gaan die kan pas beoordelen hoe oud het beestje is. Het kan zijn dat het te vroeg bij de moeder is weggehaald, dit was bij mij het geval, en het was ziek. Het is even een kleine moeite.