Kat schrikt wakker, hoe kan dit?

Mijn kat, 7 jaar oud, ligt lekker te slapen op een stoel en dan opeens hoor je allemaal geluid daar vandaan komen. Vervolgens zie ik haar verbaast om zich heen kijken. Ik zie het soms ook wel eens gebeuren, het gaat nogal met veel bewegingen en vaak rent ze hierna ook weg. Ik weet dat mensen dit ook hebben, maar het gaat er nogal ruig aan toe bij mijn kat, dus is dit normaal of zouden we een keertje langs de dierenarts moeten gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (6)

Misgien droomt hij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nachtmerrie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten hebben net als Honden een gehoor dat veel beter is dan van ons. Ze kan iets gehoord hebben en wil weten waar het vandaan komt, en zodoende op zoek gaat.
Of ze kennen het geluid niet en dat is verwarrend voor ze, komt bij m'n katten ook weleens voor.
Als zoiets toch al vaker voorkomt, moet je het eens onderzoeken of anders naar de huisarts.

Toegevoegd na 51 seconden:
En natuurlijk nachtmerries kunnen een kat ook zo laten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wetenschappelijk bewezen dat dieren kunnen dromen. Ik denk dat je kat ooit iets engs is tegengekomen, en daar regelmatig nachtmerrie's van krijgt. Hij dan wakker wordt, en in de war raakt tussen nachtmerrie en werkelijkheid. maar dit is dan ook maar een gok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dieren kunnen ook dromen of nachtmerrie'en.
ik heb een hond en als die slaap lijkt het wel dat die soms glimlacht of soms schrikt die plots wakker. er was eens een ander hond die in een keer wakker werd en tegen een muur stormde! dat kan dus ook bij een kat gebeuren!
dus u moet u echt geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat kan dromen, en in haar slaap ook bewegen (dan zie je de voetjes trekken alsof ze lopen bijvoorbeeld).
Misschien schrikt ze wakker van zichzelf of van haar droom.
Een kat hier wordt soms keihard mauwend wakker en kijkt dan lodderig om zich heen waar dat geluid vandaan komt (en misschien denkt ze wel: waar zijn al die lekkere muizen die ik zag nou heen? ;p).