Wat moet je doen als je vissen schimmel hebben ?

Een nieuwe algemener heeft schimmel graag weet ik wat je hiervoor moet doen en kan het dodelijk zijn ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Tijdens het vervoer van vissen, door de stres en ander water, kan de slijmlaag van de vis ernstig beschadigen.
Kort hierna ontstaat er vaak een schimmelinfectie, die heel vaak dodelijk is.
Plaats de vis in een aparte bak en gebruik een medicijn tegen schimmel.
Een klein kansje dat de vis overleeft.
Schimmel is trouwens niet besmettelijk voor andere gezonde vissen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
antischimmel: malachietgroen, methyleenblauw, antibioticum.... maar alles in aangepaste dosis uiteraard.