Waarom plast mijn sibirische boskat op spullen?

Spullen zoals kleding of papier wat op de vloer ligt wordt elke keer onder gepiest door mijn poes. Ze mankeert medisch niets. Zolang maar niets op de vloer ligt dan gebeurt er niets! En om niet te vergeten me dekbed deze plast ze
Ook continu onder. Iets anders piest ze niet onder. Me dekbed ieder ochtend opruimen en opbergen wordt me nu ook te veel. Bijvoorbeeld als een handdoek uitgeklapt op de vloer ligt wordt deze niet ondergepiest, maar wel als het als een bergje op de vloer ligt? Ben gek op dr maar dit maakt me zooo moe. Kattenbak wordt ook netjes iedere dag bijgehouden. Waar zou dit aan liggen en hoe kan ik dit haar afleren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Allereerst is het van groot belang je kat medisch te laten onderzoeken door de dierenarts, is dit recent nog gebeurd, en grondig?

Heeft de kat twee bakken ter beschikking, op afstand van elkaar en van het eten en drinken, op een rustig plekje uit de loop?
Het is een raskat, dus ik neem aan een binnenkat?
Leeft ze alleen, of zijn er meer katten in huis?
Als er meer katten zijn, hoe is dan de onderlinge verhouding, en zijn er genoeg bakken en slaap- en verstopplekjes?
Als ze alleen leeft, worden er dan genoeg alternatieven voor buiten kunnen komen en andere katten zien gegeven?
Wordt buiten naar binnen gehaald (herfstbladeren, eikels, kastanjes enz), wordt er ruim voldoende met haar gespeeld? Kan ze klimmen en zich verstoppen? Kan ze op haar eten jagen dmv voerpuzzels?
Is de poes rustig maar alert, of slaapt ze veel?
Allerlei vragen die je je moet stellen mocht ze goed door de medische keuring komen.
Daarnaast: gebruik azijn ipv wasverzachter, en plug een feliway verdamper in.
Succes!
Rieneke1
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Heb je een nieuwe vriend en is ze daar een soort van jaloers op, zodat ze alles gaat markeren? (Dit gebeurde bij mijn dochter.)
Plus voor Rieneke
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe ziet de bak eruit? Maak je hem tijdig schoon? Is deze overdekt of niet?
Heel vervelend! Je zou inderdaad kunnen proberen alles met azijn kunnen wassen. Je kan ze ook juist op die plekken eten kunnen geven. Dat heeft bij ons geholpen toen onze poes wel eens onder het bed plaste! Succes!