welk konijnenras komt overeen met mijn beschrijving ?

Ik wil graag een leuk, actief en speels konijn. Dus niet een konijn die je alleen maar kan aaien maar die ook een beetje speels is. Maar het liefst ook niet zo'n agressief konijn die het helemaal niet leuk vind om geaaid te worden... weten jullie misschien welk ras ik moet nemen..?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iemand enig idee ?
Ritsuka
9 jaar geleden
Neem in elk geval 2 konijnen, anders word hij eenzaam

Het beste antwoord

Alle konijnen zijn hier geschikt voor, ze zijn allemaal lief als ze maar voldoende aandacht en beweging krijgen, ze hebben zelfs een uitdaging nodig. Ook speelt ieder konijn graag, een konijn moet kunnen klimmen, bijten op iets en lopen. Ieder konijn houdt ook van aaien, als hij de persoon die dat doet maar vertrouwd. Zorg dus dat je voldoende tijd voor een konijn hebt, de tijd hebt met hem of haar te spelen en geduld hebt, dan maakt het niet uit welk soort konijn je kiest. Kies niet direct voor een raskonijn, of een konijn van een bepaald ras, maar zoek er 1 uit bij de knaagdierenopvang bij je in de buurt, die zijn blij als jij er 1 helpt. Daar verblijven zowel jonge als oudere konijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord crea ;-)

Andere antwoorden (1)

een rammetje,dat is een mannetjeskonijn,is vriendelijker dan een voedster(vrouwtje) omdat de voedster vaak wisselend humeur heeft door de hormoonschommelingen.
ene moment vind ze aaien fijn en opeens is ze het zat en krijg je een knauw,meeste vrouwen zijn zo ;-) een konijn van een groter ras is vaak wat rustiger