op welke manier droomt een hond?

ik vroeg mij af, hoe droomt een hond. want hij weet niet echt hoe hij eruit ziet, dus lijkt het me sterk dat hij over zichzelf droomt, maar hoe dan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan inderdaad aan het gedrag van een dier zien dat hij bijv. droomt. Wij zien ons zelf toch ook wel eens "anders" dan we daadwerkelijk zijn in een droom?
Dus hoe dit is geen idee.

Antwoorden (3)

Als je over jezelf droomt, droom je toch ook altijd in derde persoon... zo zal een hond zijn dromen ook beschouwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Iedereen droomt toch in de eerste persoon, of zie jij in een droom jezelf van een afstand lopen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni en Nez hebben bewezen dat dit antwoord onjuiste informatie bevat. Min.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik droom wel eens over mezelf in de "derde persoon" ik zie een persoon lopen van afstand, dat ben ik zelf en ik heb ook alle gevoelens tijdens die dromen en toch is het alsof ik van een afstand mee kijk.
Dromen is een soort "andersom denken" in je slaap. Bij mensen althans. Waarschijnlijk gebeurt bij alle (zoog)dieren ongeveer hetzelfde op hun eigen niveau en belevingswereld.
Als je wakker bent en een tennisbal ziet, kijk je met je ogen naar de bal. Die informatie wordt verwerkt in je hersenen waardoor je weet dat het een tennisbal is.
Wanneer je droomt gaat de informatie andersom. Het beeld wordt a.h.w. gevormd in de hersenstam. Die informatie wordt verstuurt naar het gedeelte van de hersenen wat beelden verwerkt. Dat specifieke gedeelte van de hersenen vormt het beeld, waardoor je het herkent.
Dromen worden ook gemaakt door chemische stoffen die in de hersenen voorkomen.
De opbouw van hersenen is bij honden natuurlijk anders dan bij mensen. Maar de oorsprong is ongeveer hetzelfde en ze hebben vergelijkbare chemische stofjes zoals wij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn hond weet misschien niet hoe ze er zelf uitziet, maar weet in haar dromen wel hoe een kat of konijn eruit ziet. Daar kan ze dan in haar droom heel hard achteraan rennen, inclusief bewegingen en geluiden.