Hoe kan een enkel persoon een paard verwonden zoals de laatste tijd steeds weer gebeurt?

Zo'n dier voelt pijn, je zou verwachten dat ze een paar rake trappen geeft?
Een paard is toch niet voor een kleintje vervaard zou je zeggen.

Rieneke1
9 jaar geleden
1.6K
Amadea
9 jaar geleden
Misschien wordt het dier eerst bedwelmd? Je weet maar nooit wat voor zieke geest dit bedenkt...
Rieneke1
9 jaar geleden
Wellicht zo'n strop om de bovenlip? Maar daar moet je toch ook tijd voor nemen....
ronron1212
9 jaar geleden
Een gek verzint van alles om te doen wat hij of zij schijnbaar leuk vind.
Rieneke1
9 jaar geleden
Klopt Ron, maar hoe krijgt hij het voor elkaar?
Zo'n paard kan steigeren, schreeuwen, flinke trappen uitdelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is misschien niet zo slim om mensen wijzer te maken...
Maar uit wat gezegd werd, begreep ik dat het een "kenner" moest zijn...

Het beste antwoord

Ik denk dat de persoon in kwestie dieren heel goed kent. Hij/zij weet precies hoe te handelen. Dat is blijkbaar een onderdeel om de "kick" voor elkaar te krijgen.
Vaak hoor je wel van eigenaren, wiens dier het overkomen is en het na kunnen vertellen, dat de dieren wel schichtig zijn. En dat het een tijdje duurt voordat het dier hen weer vertrouwd. Sommige dieren blijven wat angstig.
Dit schetst wel hoe gestoord deze persoon is.
Op internet zag ik een foto voorbijkomen van een ezel die zijn baas met rake klappen te verstaan had gegeven dat zij niet in was voor een "onderonsje". Deze eigenaar heeft het niet na kunnen vertellen.
Het is overigens wel mogelijk een paard te leren honden af te weren. Ze lopen dan niet weg voor een blaffende hond met kwade bedoelingen, maar draaien zich naar de hond toe en lopen op hem in. De meeste honden kiezen dan het hazepad.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik denk dat deze persoon juist die dieren selecteert waarvan hij/zij weet dat dit dier het minste verzet zal geven.
Net als mensen die een ander mens kwaad willen doen een slachtoffer uitkiezen. Een persoon waarvan ze bijna zeker weten dat ze bij deze zullen slagen in hun opzet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Paarden zijn heel erg op mensen gericht en hebben geen angst als er iemand dichterbij komt. Vaak hebben ze ook een halster om zodat ze makkelijk zijn vast te pakken wat ze ook gewend zijn als iemand ze komt ophalen uit de wei. Er kunnen ook meerdere personen zijn die het gemunt hebben op het bewust pijnigen en mishandelen van met name merries. Daags geleden nog en overdag, dan moet je wel lef hebben en een behoorlijk door -en door zieke geest.