Shih Tzu is en blijft mager, wat te doen?

Ik heb hier twee Shih Tzu'tjes rondlopen die allebei hetzelfde eten. De ene heeft een gezonde bouw, maar de andere is vreselijk mager. We hebben al van alles geprobeerd (ander voer, andere voederbak, uit de hand laten eten) maar dit zijn oplossingen die slechts tijdelijk werken. Weet iemand wat ik nog zou kunnen doen voordat ik een bezoekje aan de dierenarts breng?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind het onbegrijpelijk dat je al zo lang (gezien de dingen die je allemaal uitgeprobeerd hebt) nog steeds niet met je? hond denk ik? naar de dierenarts bent geweest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben al naar de dierenarts geweest toen hij niet meer wou eten en futloos was. De dierenarts oordeelde dat hij toen net nog kon (qua dikte) en heeft hem onderzocht maar kon naast de koorts niets anders vinden. We moesten het maar afwachten zei hij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, dat had je niet in je vraag er bij geschreven.
Ik weet niet hoe het met honden is, maar laatst wilde een kat van mij niet meer eten ik heb toen blikvoer met een beetje water verdund en hier de staafmixer op gezet zodat ze het op kon likken, misschien is dat nog een tip voor je hond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Elke dag een reepje zuiver schapenvet geven van het merk Rodi. Kan je zo geven uit de verpakking en snij je dan zelf in blokjes. Als de supermarkt dit niet heeft, dan heeft de dierenwinkel dit wel. Zit in een kuipje van 200 gram of 250 gram.

Antwoorden (1)

Misschien kun je vers vlees geven?
En anders kan het ook zo zijn dat hij wormen heeft.
Onze hond was ook heel mager, en bleek nierproblemen te hebben.
Eerst was het hetzelfde als bij jouw hond, maar zij begon te braken en stopte met eten.
Ik zou je aanraden toch naar de dierenarts te gaan.