ik heb sinds 2 maanden een poes gekocht bij mensen ze is 3 jaar ze lijkt toch eenzaam ze komt wel uit een gezin met katten.en is nu alleen

ze doet ineens dingen die ze in die 2 maanden niet heeft gedaan zoals in de kast springen grvaen en net alsof ze daar wilt gaan plassen ineens rennen door de kamer.veel slapen en niet uit haar eigen spelen.ze maakt der eigen laatste tijd vaak schoon.eten doet ze wel goed als we thuis zijn wilt ze het liefste 5 uur lang aandacht en geknuffeld worden is dit een teken dat ze eenzaam is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn hier veel katten liefhebbers en katten deskundigen en katten op goeievraag. Die gaan je vraag zeker goed beantwoorden.

Het beste antwoord

het is natuurlijk moeilijk om er zo op afstand iets over te zeggen, maar overmatig poetsen duidt vaak op stress.
veel slapen duidt vaak op verveling.
natuurlijk kunnen er ook lichamelijke oorzaken meespelen.
om dat uit te sluiten zou ik even met de kat langs de dierenarts gaan voor een goede controle.
als de kat lichamelijk in orde is bevonden, zou ik zeker een jong katje erbij overwegen.
zoals je zei is ze katten gewend, en katten zijn zeer zeker niet de solitaire dieren waar ze vaak voor aan worden gezien.
een jong katertje zou goed de oplossing kunnen zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb vannacht nog zitten uitpluizen het gaat echt puur op eenzaamheid wij hebben namelijk een ragdoll en nu blijkt dat een ragdoll helemaal niet tegen alleen kan zijn en er word geadviseerd dat als je ragdoll in huis haalt dat je dan nog een kat erbij zet.. toen ze hier aan kwam voewlde zich gelijk thuis dus het heeft niet ermee te maken dat ze moet wennen. dat ze rent is puur om aandacht want als ik haar roep is het gelijk over, het is een binnenkat dus vlooien heeft ze niet ;) dus ok wat antwoord voor de andere mensen die dachten of ze wel of geen vlooien had of ziektes ik ben namelijk al bij dierenarts gelijk toen ik haar net had alles is prima in orde en heb haar bij een trimsalon gebracht omdat haar vacht verwaarloost was.

Andere antwoorden (4)

Het is vooral een teken dat ze heel erg moet wennen aan haar nieuwe huis en als ze veel alleen gelaten wordt en niet naar buiten kan, dan is ze ongelukkig.

Heb je een kattenluikje?
Ik ben niet voor loslopende katten, maar wel voor
tevreden dieren..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik het lees, klinkt het allemaal vrij normaal. Een poes heeft soms tijd nodig om zich thuis te voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft ze geen wormen ofzo iets... dan kan een kat ook niet haar draai vinden en gaat ze ook hele gekken dingen doen. Vooral dat vele wassen vind ik een aanwijzing en dat aparte gespring door de kamer ook, net als het plassen op aparte plekken.
Ga zelf maar eens na wat je allemaal doet als je jeuk hebt waar je zelf niets aan kan doen, dan haal je ook rare toeren uit.
Het hoeft natuurlijk niet maar ik moest hier eigenlijk gelijk aan denken.

( verder is een poes vaak erg honkvast, ze gaan niet voor niets soms honderden kilometers terug naar hun oude huis dus heimwee zou heel goed kunnen. Misschien is een jong poesje erbij anders nog een optie, een oudere kat erbij zetten werkt niet altijd even goed omdat ze dan hun territorium verdedingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katten slapen veel en wassen zich ook heel vaak. De mijne doet beide dingen echt heel veel dus dat lijkt me niet zo vreemd. Maar dat springen en rennen; zou ze vlooien kunnen hebben? Kam haar eens met een vlooienkam om te zien of het zo is. Zo ja, een vlooienband kopen of van die druppeltjes die je in de nek moet druppelen. En gaat ze ook echt in die kast plassen of doet ze maar alsof? Ik heb daar geen verklaring voor. Als ze zoveel aandacht en knuffels wil en ze moet vaak lang alleen blijven zou ik een tweede kat nemen als je daar de mogelijkheid voor hebt.