Hoe leer ik mijn kitten (11 weken) het schooieren af?

Onze kitten Spot (11 maanden,vrouwtje,ontwormt) schooiert verschrikkelijk. Ze zit direct op tafel als we aan het eten zijn. Ook zit ze continue op het aanrecht om te kijken of er iets lekkers ligt. Haar gedrag was al zo sinds de eerste dag dat ze hier was. Ze zorgt koste wat kost dat ze iets te eten te pakken krijgt. Plantenspuit, time out hebben beiden geen zin. Ook als je haar op de grond zet springt ze direct weer op tafel. Erg gezellig ook als we visite hebben. Verder staat er altijd een schaaltje met brokjes van goede kwaliteit voor haar klaar.
Wie heeft er een goede tip voor ons?:)

Toegevoegd na 1 uur:
Correctie spot is nu 11 weekjes oud.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi, is je poes nou elf weken (zoals in de vraag staat), of elf maanden
(eerste zin uitleg vraag) ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vergat net even de rest van mijn reactie: ik weet niet of dat leeftijdsverschil iets uitmaakt voor hoe je met dat geschooier omgaat?

Het beste antwoord

Een kitten hoort onbeperkt te kunnen eten, maar dat is bij jullie gelukkig in orde.
Plantenspuit zou ik zeker niet gebruiken, dat ding wordt vaak te pas en te onpas van stal gehaald, met als je pech hebt als resultaat een kat die jou als vals en onbetrouwbaar gaat zien.
Het enige wat erop zit, is consequent volharden: keer op keer de poes weer op de grond zetten, en zo nodig idd even een time out en een paar minuten apart zetten.
Je moet hier echt geduld mee hebben en volhardend zijn, op den duur rolt het kwartje door.
Uiteraard mag ze nooit maar dan ook nooit iets krijgen als ze bedelt, en ook is het zaak ervoor te zorgen dat er nooit iets voor haar te halen valt op het aanrecht.

Eventueel zou je een stuk karton ter grootte van het aanrechtblad kunnen beplakken met plakplastic, plakkant naar buiten.
Poezen hebben een vreselijke hekel aan plakpootjes, dus na enkele keren op het aanrecht springen zal ze zich wel bedenken, terwijl het verder geen kwaad voor haar kan.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De plantenspuit wordt bij ons alleen gebruikt als de katten iets echt niet mogen zoals schooieren. Maar spot intereseert het niets. Ze gaat gewoon door. We zijn nu al drie weken consequent bezig en ze krijgt van ons ook geen eten, maar elke dag ziet ze als een nieuwe uitdaging lijkt het wel. We zorgen er ook altijd voor dat het aanrecht leeg is. Tijdens het koken gaat ze in de woonkamer anders zit ze bij wijze van spreken in de pan. Zilverfolie hebben we al geprobeerd maar ook dat kan haar niets schelen. wellicht is dit een oplossing. maar ik vrees ervoor haha.
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat soort problemen kan je tegenkomen als een kitten veel te vroeg uit het nest wordt gehaald helaas.
Toch is volhouden het enige wat helpt, geduld dus.
En bewaar de plantenspuit maar voor de planten.