Lijkt op een siamees.
Maar zou ook een burmees kunnen zijn.

Het kan natuurlijk ook nog ene kruising zijn. Met 100 % zekerheid dus niet te zeggen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan het niet ook een heilige birmaan zijn ?
Dat is een heilige birmaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Daar heeft deze kat te korte haren voor lijkt me?
Het is een Siamees sealpoint.

Toegevoegd na 2 minuten:
De Seal Point Siamees is de originele kleur van de katten die als eersten uit Siam werden geïmporteerd naar het westen. Ze hebben diep bruine, bijna zwarte "points" (de punten van het lichaam zoals oren, snuit, poten en staart), maar ook een bruin geteint lichaam, al is die kleur op het lichaam lichter dan de point kleur. De Seal Point werd in eerste instantie beschouwd als de enige kleur bij de Siamees.
Z512099
9 jaar geleden
Inderdaad aan de bouw te zien een Siamees. Vind het wel een beetje een rottige foto.

De andere rassen die genoemd worden hebben allemaal deze kleur slag (seal point), maar als ik kijk naar de kop blijf ik bij de siamees