Is er ook ergens een hondenren te koop waarin de hond automatisch rent? (zie uitleg)

Op mijn werk hebben ze teckels en die hebben echt teveel energy, ze gaan er soms wel mee fietsen zodat ze de energy kwijt kunnen, maar ze kunnen niet heel vaak, want ze moeten een winkel runnen, dus dan dacht ik aan een hondenren (met overleg natuurlijk) maar vroeg mij af, zijn die er? niet om de hond uren in de laten rennen, maar gewoon een paar minuutjes zodat ie zijn energy wat kwijt kan zegmaar. en dan bedoel ik een ren waarbij je de hond aan een lijntje vast maakt..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja, loopbanden voor honden bestaan ook. Bij de hondenfluisteraar wordt deze ook gebruikt. (Cesar Millan)

Als je naar een goede dierenzaak gaat zullen ze hem voor je kunnen bestellen. Hij werkt net als in de sportschool, maar misschien is het verstandig om even een aflevering te bekijken van Cesar Millan waarin hij wordt gebruikt. De hond moet ook met zachte hand er aan wennen, anders maak je hem misschien kopschuw.

Het is een goed hulpmiddel om ADHD honden een beetje stoom te laten afblazen.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lang leve cesar: plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar dan moet de winkeleigenaar/hondeneigenaar er toch bij blijven, en is hij/zij net zovele tijd kwijt aan het dier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je zo'n loopband thuis hebt, moet je daar in het begin zeker bij blijven, omdat er anders niets gebeurt, je moet het de hond toch leren.
later wanneer de hond het kan/ begrepen heeft, kan de hond het zelf, maar je kan iets anders gaan doen, al moet je wel in dezelfde ruimte blijven, erbij dus.
Ivana
11 jaar geleden
Er zijn honden met zoveel energie, dat je het als mens met twee uur uitlaten per dag niet kunt doen afnemen. Voor zulke honden is een loopband bedoeld. Niet als vervanging, maar als aanvulling. Overigens niets mis mee. Veel honden voelen zich na een kwartiertje lopen echt prettiger.

Andere antwoorden (1)

Bij de petrun is een loopband voor honden. En hij is makkelijk op te bergen ;-)