Als je op de foto gaat met een slang om je nek, draag je dan bij aan dierenmishandeling?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik betaal er geen geld voor. De slang is niet gedrogeerd.

9 jaar geleden
2.3K
Rieneke1
9 jaar geleden
Als de slang het gewend is, en er wordt niet geflitst, zou hij het wel eens prima kunnen vinden, zo'n lekker warme nek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet je ervoor betalen?
Annswers
9 jaar geleden
Nee ik hoef niet te betalen.
paulus811
9 jaar geleden
Dat maakt die slang helemaal niets uit. Het maakt natuurlijk wel een verschil of de slang eenmalig bij jou om je nek hangt en daarna weer in een zo goed mogelijke omgeving terechtkomt, of dat de de slang om de paar minuten om een andere nek moet hangen.

Het beste antwoord

Ja, slangen horen niet om een nek te hangen. Ze worden meestal gedrogeerd om kalm te blijven. Ik kan het nooit waarderen als ik mensen op die manier op een foto zie. Dat geldt overigens ook voor andere dieren die als touristische attractie worden gebruikt, waarbij dolfinaria wat mij betreft de meest weerzinwekkende zijn.
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Slangen drogeren ?!? Wat een onzin. Al zou je het willen, dan is een koude omgeving genoeg. Drogeermiddelen zijn totaal overbodig.
Een slang is een koudbloedig beest en wordt in een koude omgeving vanzelf al minder actief. Volkomen natuurlijk en niet schadelijk voor het beest. Waarom zou je daar 'middeltjes' voor gaan gebruiken. Eens, slangen horen niet om nekken, maar ga geen onzin verkopen !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een fabeltje. Gebeurt niet echt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mishandelen, in de zin van pijn doen zodat het dier daaronder lijdt, is in dit geval niet aan de orde. Ik blijf het wel 'vermaak voor mensen' vinden want je haalt je zo'n dier toch uit z'n omgeving omdat er iemand zo nodig met een slang om zijn nek op de foto moet van: ''kijk mij eens hoe stoer ik ben en wat ik allemaal durf.......'' :-(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je haalt hem/haar uit zijn/haar natuurlijke omgeving, dus in principe is het mishandeling, want je kan ook mishandelen zonder pijn te doen. Als de vraagsteller er nu bij had verteld waar die foto genomen wordt, kan er misschien een duidelijker antwoorden worden gegeven. Als het in een warm land op de markt gebeurt, en je moet ervoor betalen dan kan je er van uitgaan dat het mishandeling is.
En dan is de opmerking van Paulus811 misschien geen onzin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het ook helemaal met paulus811 eens. Geestelijke mishandeling bestaat ook bij dieren.
Als een slangen expert/oppasser van Artis in het kader van een educatie les over een bepaalde slang, die dan even uit zijn terrarium haalt om de slang van dichtbij te laten zien, dan valt dit niet onder dierenmishandeling, ook niet als de slang even voor de foto over iemands nek wordt gelegd. Ik ga er dan vanuit dat zo'n slangenkenner weet wat hij doet en het beste met het dier voor heeft.
paulus811
9 jaar geleden
Ik ga even door het stof, de opmerking dat slangen gedrogeerd worden heb ik niet kunnen controleren. En dat is waar ozewieze.. op reageerde. Waar ik wel achter ben is dat de gifklieren worden verwijderd en de tanden vaak worden afgezaagd. Als dat verwijderen van de gifklieren gebeurd door een onervaren iemand, kan de slang makkelijk doodbloeden. Dus buiten de geestelijke mishandeling is er ook zeker sprake van verminking. Dit gebeurt op grote schaal bij de slangen die toeristen in Marrakech om de nek krijgen gehangen (niet op ingaan, je wordt vervolgens een financiele poot uitgedraaid).