Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe laat ik mijn hamster af vallen?

Hallo,
Ik had een vraagje: Mijn hamster is te dik (68 gram) ik was namelijk op vakantie dus had de hamster naar een klasgenoot gebracht, die heeft hem verzorgd tot dat ik hem vandaag kwam ophalen... en toen zag ik dat het een enorme vetzak was en hij was ook nog eens te zwaar en heeft ook nog uitpuilende ogen gekregen... ik weet niet zo goed wat ik moet doen :( heeft u tips zodat mijn hamster weer op gewicht komt? ik ben wel van plan om de hamster geen extraatjes meer te geven en elke dag in de bal. moet ik hem ook een hoeveelheid eten per dag geven of... help me alstublieft :(
Groetjes,
Alvast bedankt voor uw tips :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Tja, ik ben geen dierenarts en geen hamsterhouder, dus heb geen idee van het normale gewicht van zo'n diertje, maar het feit dat je aangeeft dat je hamster ook uitpuilende ogen heeft gekregen doet me vermoeden dat er misschien toch iets anders of meer aan de hand is als dat je klasgenootje hem of haar iets te veel verwend heeft. Als ik jou was, zou ik morgen even met de dierenarts bellen, die weet vast wel raad!
Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verzorg je hamster maar normaal, geef hem de normale lichaamsbeweging en de normale hoeveelheid voedsel (een half handje vol per dag).

Volg het gewicht dan verder op. Als het niet verbeterd zou ik de hulp van een dierenarts inschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over welke hamstersoort gaat het btw? De meeste soorten houden er niet van om alleen gehouden te worden.
Het kan een medisch probleem zijn. Voor de zekerheid kun je het vragen aan een dierenarts met verstand van kleine knaagdieren.