Hoe lan duurt t voordat het eten van een hond bij de darmen is?

Het is chihauhau X dwerg keesje, 2 of 3 kilo

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, je hebt meerdere soorten darmen. In principe komt het meteen in de slokdarm terecht dus duurt het niet lang.

Het beste antwoord

Tussen de 6-9 uur. Hangt van het voedsel af.

Toegevoegd na 1 uur:
Even een interessante site voor je opgezocht.
http://home.kpn.nl/hhulst1993/Honden/Biologie/biologie.htm
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het valt mij altijd op dat om het even welk ras,als hij na het eten uitgelaten wordt altijd meteen zijn/haar ontlasting heeft,hoe kan dit dan?
Ivana
9 jaar geleden
Dat is dan van een vorige maaltijd.
Sommige soorten voedsel hebben meer afvalstoffen zodat er altijd wel ontlasting in de darmen zit.
Voer je vers, dan is er minder ontlasting, voer je goedkoop voedsel, dan zullen er meer onverteerbare stoffen/vulstoffen inzitten, dus zal hij iedere keer bij het uitlaten poepen.