Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een kat die regelmatig overgeeft. Wat zou een oorzaak kunnen zijn?

Ik ben al bij de dierenarts geweest, deze heeft haar helemaal onderzocht, er zat niets vast. Ze kreeg een spuitje en dit heeft een paar dagen geholpen. Ze krijgt gewoon brokjes (Royal Canin voor gesteriliseerde katen) en s'avonds eetlepel blikvoer). Ze eet wel vrij snel en als het kan ook van de huisgenoten (de andere 2 katten), maar dat deed ze altijd al (kat is ca. anderhalfjaar oud). Ze begint ca. 15 minuten na het eten met overgeven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wind het wel sneu maar de kat is toch niet ziek of zo? Bronnen:
- Katten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

is er ook bloedonderzoek gedaan, met name naar de nierfunctie?
nierpatientjes geven vaak over.
het snelle schrokken zou ook een oorzaak kunnen zijn.
je zou de brokjes (deels) kunnen verstoppen.
dat houdt de kat mentaal scherp, en gaat ook het schrokken tegen.
verder kan je de brokjes aanbieden in een platte schaal, vermengd met knikkers.
hier is geen gevaar bij, en de kat moet ook zo werken om de brokjes binnen te krijgen.
succes!
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed zo, laat hem maar zoeken naar zijn eten, kan hij niet gaan schrokken.
Rieneke, zou het ook kunnen zijn dat hij gaat schrokken omdat hij met meerdere katten is, daardoor bang dat zijn eten wordt afgepakt?
+ voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan heel goed ja dat ie enigzins bang is dat het af gepakt wordt door de andere katten ik had het ook met mijn kitten ze at altijd heel rustig tot de andere kat erbij kwam en toen at ze in eens een stuk sneller
Rieneke1
12 jaar geleden
bij katten speelt dit minder dan bij honden, en zeker als het voer ad libitum wordt aangeboden.