Is er NIET giftig 'inkt' voor hamsters (poten)?

Heey,
Op een blaadje papier (a4) wil ik graag mijn hamster laten lopen met inkt onder zijn poten, zodat er afdrukken komen.
Welk soort inkt of wat anders kan ik gebruiken om haar in te laten staan en te laten lopen?
Of bestaat dat niet en is dit idee gewoon onmogelijk?
Het is een beetje een rare vraag, maar hopelijk weten jullie daar wat van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt je verdiepen in natuurlijke kleurstoffen. Houdt er wel rekening mee dat ook natuurlijke kleurstoffen giftig kunnen zijn.

Betanine is een rode kleurstof die uit rode bieten komt
Caroteen is een oranje kleurstof die uit veel groenten, b.v. wortelen komt.

Bekijk de bijgevoegde bron voor een volledig overzicht.

Wortelen en rode bieten zijn sowieso veilig voor hamsters. Dit kun je via het volgende overzicht opzoeken. De andere kleurstoffen moet je je zelf maar over inlezen, mocht je een andere kleur als rood of oranje willen.