Welk vissenvoer moet hierin?

Ik heb een nieuw aquarium gekocht inclusief in de hoek een soort kolf waar je voedsel in moet doen (zie bijlage). Tot nu toe heb ik altijd voedsel dat blijft drijven gebruikt. Dat wil hier niet, dan kunnen ze er niet bij. Waarschijnlijk moet daar voedsel in dat zinkt. Maar welke?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vraag naar het juiste voedsel voor deze automaat, in de winkel waar je deze hebt gekocht, er zijn tientallen soorten voer geschikt.
Ga dus met dit ding terug naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen, het gebruik van dit soort voerpotjes en ook van voerautomaten is m.i. namelijk af te raden. Het voedsel dat er in zit bederft ondertussen en de vitaminen gaan verloren.

Voer beter handmatig.

Het voer dat je geeft hangt af van de vissoorten die je hebt. Geef regelmatig diepvries (NIET laten ontdooien!!!) afgewisseld met droogvoer.

Als droogvoer kan je best vlokvoer geven. Niet voor niets al jarenlang standaardvisvoer en aangepast aan elke vissoort.

Alleen bij bijlzalmen is vlokvoer een probleem omdat het te snel zinkt. Bijlzalmen zullen slechts heel soms zinkend voer eten en meestal van het oppervlak eten. Je kan dan beter een granulaat nemen waarvan een deel blijft drijven.

Als je algeneters hebt die ook behoefte hebben aan een plantaardig voedselaandeel kan je af en toe bijvoeren met de speciaal voor hen bedoelde tabletjes. Dat is beter dan verse groenten te geven, die laatsten vervuilen te neig.