Mijn kat geeft over eet weinig en er zit gras in zijn kots. De kots die eruit komt is alleen een waterachtig spul. Iemand een idee?

Mijn kat is 16 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als mijn hond last van zijn maag of darmen heeft eet hij ook gras en kotst dit later uit. Je kat heeft duidelijk ergens last van en ik zou de DA raadplegen.

Antwoorden (2)

slechte eetlust en spijsverteringsproblemen komen veel voor bij oude katten,kan eventueel duiden op nier problemen...
fremar
9 jaar geleden
Een kat die gras eet doet dat omdat hij last heeft van zijn maag.
Soms is het alleen een haarbal die dwars zit, en helpt het de kat wat soft maltpasta te geven.
Een haarbal heeft door de bank genomen echter geen invloed op de eetlust, of hij moet wel heel groot zijn, en heel erg dwars zitten.
In dit geval zou ik, zeker met een kat van die leeftijd, niet te lang wachten met een bezoek aan de dierenarts.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is soft maltpasta? en waar kun je dit kopen?
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat is haarbalpasta, die van Gimpet wordt meestal erg lekker gevonden. Kan je gewoon bij de dierenspeciaalzaak kopen.
Rieneke1
9 jaar geleden
Het helpt de kat de haarbal via de achterkant kwijt te raken, ipv via de voorkant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ Rieneke
Werken anti haarbalbrokjes ook op die manier?
Als je die pasta geeft stopt de kat dan met het eten van gras?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh ja natuurlijk een + voor je antwoord ;-)
Rieneke1
9 jaar geleden
ik ben niet bekend met die brokjes: die zullen net als de pasta wel extra vezels bevatten.
Ik geef liever een brok met veel vlees, en geef zo nodig pasta als extra.
Als de kat geen last meer heeft van z'n maagje, heeft hij ook geen behoefte meer aan gras en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorrie,ik bedoelde anti haarbal snoepjes ;-)
Rieneke1
9 jaar geleden
Welja, maak er maar een zooitje van ;)
Ook daar ben ik niet mee bekend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahahaha,ik zal mijn vriend wel wijzen op die pasta (zijn katjes zijn ook verzot op gras maar hij niet om de troep binnen op te ruimen ;-) ) dan weet ik zeker dat het goed is!
Rieneke1
9 jaar geleden
Wel die van Gimpet nemen hoor, die andere wordt veel minder gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard doe ik degene die jij aanraadt,jij bent de kenner :-)
Rieneke1
9 jaar geleden
Bedankt maar mijn haarfabrieken en die in mijn omgeving zijn de eigenlijke kenners en testers :)