Wat is dit voor een muis/rat?

Ik heb dit beestje gevonden opstraat, heb hem eten gegeven en onderhouden, alleen zit ik nu met het probleem, ik ben geen muizen/ratten kenner, is het nou een muis of een ratje? De muis/rat heeft een beetje haar op zijn staart, dit is namelijk niet goed op te foto's te zien, vandaar dat ik het meld. Zijn oogjes zitten ook nog dicht, weet iemand ook toevallig hoe oud het beestje ongeveer zou kunnen zijn? Ik heb hem woensdag gevonden.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dag is een klein ratje. Die leven nooit alleen. Dus als je hem in huis/schuur hebt gevonden kan je er van uit gaan dat er zeker meer zijn. Ratten zullen jou niets doen want ze zijn banger voor jou als jij voor hen. Wel kan het een plaag worden en ratten hebben soms vieze ziektes bij zich.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt mij een gewoon huis tuin en keuken ratje maar ik weet geen soortnaam, sorry.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik herken ze gewoon omdat wij ze regelmatig in de stallen hebben helaas.
Volgens mij is het een ‘bruine rat’. Ik zou er eens mee naar de dierenarts gaan om te kijken of hij geen bepaalde ziektes/besmettingen heeft, voor het geval je hem hem wil houden. Het kan zijn dat hij uit een nest komt (dus er kunnen er meer zijn als je hem in de buurt gevonden hebt), maar omdat hij zo jong lijkt, denk ik dat hij misschien achtergelaten/verloren geraakt is.

Dit zal alvast helpen:
http://www.rentokil.be/particulieren/ratten-and-muizen/ratten/ratten-soorten/index.html

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/244-verzorging-van-de-tamme-rat.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen probleem ;)
& Veel succes ermee!