Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik mijn boxer uit de rui??

Ik heb sinds kort een oudere boxer maar omdat zij uit een kennel komt is er nooit veel aan vachtverzorging gedaan.
Wie heeft voor mij de goude tip om haar ondervacht eruit te krijgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik borstel haar iedere dag met een speciaale borstel met tanden (het lijkt op een paarderoskam) daarna nog met een fijne kam en dat al een week of 4 lang,ik weet ook dat de ondervacht eruit moet/komt maar ik ben benieuwd of b.v een trimster of goed wassen extra zou helpen of moet ik gewoon heel veel geduld hebben??

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik vrees dat het lang en veel borstelen wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst lekker na de trimsalon, deze lekker laten wassen, oren en ogen bekijken. Deze kunnen ook kijken hoe zijn huid is. De dierenarts zijn gebit laten controleren.

Is dit allemaal in topconditie dan moet je ook bedenken dat een hond zal verharen. Zeker nu kunnen ze heel erg verharen omdat de temperatuur omhoog is gegaan en de wintervacht wordt omgezet naar een zomervacht. De dode haren komen vrij en vallen uit.

Goed voer kan ook wonderen doen. Maar verharen hoort bij heel erg veel honden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ook hier is het grote verharen begonnen, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
erg he, hier vliegen de stofwolken van de doggies ook in het rond. En kan niet vaak genoeg naar buiten om ze even te borstelen.
Hopelijk is ze niet bang voor water. Want onder de lauw warme douche zetten en de huid/vacht masseren doet wonderen en ook zachtjes borstelen onder de douche helpt om de oude haren te verwijderen. Mijn hond vindt het zalig! Wel even aan denken om na die tijd het afvoerputje goed schoon te maken cq voor de zekerheid ontstoppingsmiddel te gebruiken. Succes!

Toegevoegd na 12 minuten:
en eventueel laten zwemmen(maar ik weet niet of boxers dat wel graag doen) en dan nat borstelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trimmen helpt niet bij een hond die ruit.
Wat wel heel goed werkt om de losse haren te verwijderen, is een rubberborstel zoals op het plaatje hieronder.
De hond zal het erg lekker vinden, en door het stroeve rubber worden veel haren losgetrokken. Borstel met ronddraaiende bewegingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding