Mijn kippen hebben samen de eieren uitgebroed nu hebben ze een kuiken gepikt wat te doen?

Mijn kippen zaten samen op de eieren toen ze uitkwamen een week geleden. Nu hebben de kippen ruzie zitten maken en een kuiken gepikt. Ik heb en kip weg gezet en het gepikte kuiken er uit gehaald alleen weet ik niet of dit de goede moeder kip is. Wat kan ik het beste met het kuiken doen dat ik er uit heb gehaald?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja kippen zijn onder elkaar rare dieren.
Ze kunnen elkaar om soms niets, zo maar dood pikken.
Wil je het kuikentje redden, dan moet het in een hokje met een warmte lamp er boven.
Het kan wel zelfstandig eten en drinken.
Als het diertje het overleefd, komt je volgende probleem, het kuikentje terug plaatsen lukt vaak niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik zou het kuiken niet alleen apart zetten, maar met een ander kuiken erbij, voor het broodnodige gezelschap.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja goed plan Rieneke.
Rieneke1
9 jaar geleden
Plus ed.
In nood kan je er wel een spiegel bij zetten, maar een echt maatje scheelt heel veel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat van die spiegel kende ik niet, maar kan me voorstellen dat het werkt.