Vissen hebben geen oren, maar ze kunnen wel horen. Hun oren zitten in hun kop. Vissen hebben kunnen veel beter horen dan mensen. Dat komt door hun zwemblaas. Hun zwemblaas versterkt het geluid dat ze horen. Daardoor kunnen ze het beter horen......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, vissen hebben inwendige oren. De zwemblaas dient ook als trommelvlies; trillingen worden via een reeks benen “hefboompjes”of door uitsteeksels van de zwemblaas naar het inwendige oor overgebracht.