Mijn cavia drinkt niet meer, wat is er aan de hand?

Hallo,
Mijn cavia van 4 jaar drinkt sinds gisterenochtend niet meer. Ik denk dat het komt door de hitte maar weet dat niet zeker, ze staat niet in de felle zon en had er voorgaande jaren geen last van. Ze eet nog wel gewoon, ik geef haar nu met enige regelmaat een stukje komkommer (bevat veel water). En heb haar in de koelere garage gezet. Weet iemand wat dit kan zijn? En hoe ik het zou kunnen oplossen?
Gr,
Maarten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Is het drinkflesje misschien kapot?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het drinkflesje is niet kapot, ik heb het flesje ook al voor haar kopje gehouden, maar voor de zekerheid vervang ik het flesje even.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wat gek dan, misschien moet je anders even de dierenarts bellen. Het is heel goed dat je al komkommer geeft, maar het water is natuurlijk wel heel belangrijk. Als een nieuw flesje niet werkt zou ik wel even bellen voor de zekerheid. Anders gaat ze misschien dood en dat wil je natuurlijk niet.

Het beste antwoord

Geef hem extra komkommer of groentes waar veel vocht inzit! Eventueel gras maar daar zit minder water in dan in een stuk komkommer. Wil je cavia dat ook niet en blijft hij niet drinken, geef hem dan handmatig water met het waterflesje. Helpt dat ook niet dan is er nog een noodoplossing bijvoorbeeld met een spuit (zonder naald!!!) waar je water in doet, loopt het water er uit? Prak dan een komkommer erg fijn en spuit dit voorzichtig in het bekje. Wees voorzichtig met die spuit, wij hebben het vroeger ook gedaan omdat onze cavia ziek was, bekje aan de zijkant openen en de cavia goed vasthouden zodat hij niet kan vallen. Wees niet paniekerig.

Heb je alles geprobeerd en gaat hij echt niet drinken, ga dan met de cavia even langs bij de dierenarts want water is zeker met dit weer heel belangrijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik lees nu ook dat je haar in de garage hebt gestopt, ik zou haar terugplaatsen waar ze normaal ook staat, want anders zit ze ook nog in een hele andere omgeving wat ze niet gewend is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik ga de cavia vanavond weer terug zetten op haar oude plek, de temperatuur is ondertussen ook al weer wat gedaald.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt mij verstandig! Je kan niet meer doen dan je best, als je dat maar niet vergeet! :)

Andere antwoorden (1)

Maak het flesje eens schoon en ververs het water. Je kunt ook de fles bij z'n mond houden en er op drukken dat er wat druppels uitkomen. Misschien dat het diertje dan eerder drinkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, ik vervang het flesje even, hopelijk werkt dat.