Hoe bereid ik mijn dwergkonijn (4) voor op de komst van mijn eerste kindje? En hoe laat ik ze straks aan elkaar wennen?

Mijn konijntje's hok staat in de huiskamer en zij mag elke dag ook een aantal uur loslopen. Een echt knuffelkonijn (ik aai me suf;) ), lief, nieuwsgierig, soms wat ondeugend en een eigen willetje (slopertje).

Bij honden en katten hoor je vaak dat je ze moet voorbereiden oo de komst van een kleine; geuren, geluiden die veranderen. Misschien ook iets minder aandacht...
Is dit bij konijnen ook zo en hoe doe ik dat het beste?

Het konijn heeft wel ervaring met kinderen die heel af en toe over de vloer komen; de kids van de buren, die al wat groter zijn. Daar is ze heel geduldig mee en geeft goed aan wanneer ze het zat wordt. Maar natuurlijk laat ik haar straks niet alleen in de kamer als de baby op de grond ligt.
Maar ik wil ze wel na een paar weken wel aan elkaar voorstellen (tegelijk 'eruit'; kind uit de box en konijn uit t hok) en ze aan elkaar laten wennen.
Hoe doe ik dit verantwoord?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Volgens mij is dat niet zo moeilijk hoor
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hallo, het is al even geleden dat deze vraag werd gesteld maar wij zitten nu in dezelfde situatie. Hoe hebben jullie het aangepakt en hoe is het verlopen. Ook zijn wij benieuwd hoe jullie het konijn hebben laten wennen/kennismaken met de baby. Alvast bedankt! Groetjes
Eric en Marella

Het beste antwoord

Leg ze naast elkaar op het box kleed, maar blijf in de (onmiddellijke) nabijheid, of neem ze af en toe samen op schoot.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er worden op veel plaatsen trainingen aangeboden hoe om te gaan met een nieuwe huisgenoot.Vooral de komst van een baby kan een hele belasting zijn voor uw kanarie pietje of zoals in uw geval,het dwergkonijn.de trainingen zijn weliswaar duur maar leveren ook wat op.met een gestressd konijn naar een psychiater gaan kost ook handenvol geld.

http://bunnytraining.nl/clickertraining-voor-kleine-huisdieren/