Mijn dwerghamster bijt continue! Terug brengen naar de winkel of kan ik hem nog tam krijgen?

Het is echt heel vervelend, als ik de hamster wil pakken bijt hij. Ook als ik mijn hand open voor hem houd om erop te lopen. Hij bijt gewoon altijd. Hij is niet gevallen niet geknepen niks. Hij mag er elke avond even uit maar dit is gewoon niet leuk. Tips om hem tam te krijgen of moet ik dat bijtdier gewoon terug brengen naar de winkel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens langst de dierenwinkel om je een boek aan te schaffen over de verzorging en de venswijze van de hamster veel sucses verder

Antwoorden (5)

Ik zou de winkel waar je de hamster gekocht heb even bellen, of langsgaan. Zij kunnen je tips geven hoe je om kunt gaan met de hamster, en hoe zijn gedrag verbeterd kan worden. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze is nieuw dus moet je haar laten wennen aan je geur. Geef wat lekkers zodat je hamster weet dat ze je kan vertrouwen.

Als ze niet nieuw is, heeft ze honger, ruik je vreemd of verg veel je haar. Laat haar dan even met rust en wacht tot ze weer een beter humeur heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg uit d'n min
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen heeft wel al antwoord gegeven, maar, volgens mij zijn Cavia's in het algemaan rustiger als Hamsters.
Dus als het je echt niet lukt.. Probeer eens een Cavia!
bijten kan zoveel oorzaken hebben, als je hem vastpakt en je handen ruiken naar eten. of als je hem wakker maakt uit zijn slaap, niet elke hamster vindt dat leuk. De manier hoe je hem vastpakt etc. etc.

Het beste kan je naar het forum van de site dehamster gaan. Dit is een zeer actief forum waar mensen je adviezen kunnen geven omtrent bijten en tam maken.

De site is http://forum.dehamster.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb jaren geleden een goudhamster gehad, dat beestje... beet !

de uitleg die ik toen kreeg is heel simpel : wij mensen zijn dagdieren, hamsters zijn nachtdieren.
als wij thuis komen van school/werk dan willen we spelen met zo'n diertje, maar dat diertje wil slapen ! reactie: bijten !

zo simpel is het.... als het stil is in de kooi dan slaapt hij en als jij in je bed ligt en je hoort geluiden, dan speelt hij !

antwoord

je kan hem terugbrengen, maar een andere hamster zal ook een nachtdier zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf een Rus. Het zijn indd avond/nacht dieren dus liever niet wakker maken. Kijk wat het diertje echt lekker vind voor hamstersnoepje. Maak iedere avond even tijd en geef hem dat. Ik was altijd mijn handen voor ik bij de hamster kom om te voorkomen dat ik naar een lekker hapje ruik. Investeer en de hamster laat vanzelf merken wanneer hij er klaar voor is om opgepakt te worden. Dit kan weken duren, maar daarna zal hij je niet meer bijten. Bijten heeft altijd een reden en lig vaak aan jou zelf... Geef het de tijd en het komt goed. Dit is mijn zesde hamster en alleen de eerste heeft me eens gebeten. Ook door mijn eigen schuld... Succes!