Kan ik een kitten aan mij laten wennen?

Oké een beetje egoistisch misschien maar ik woon met zes mensen samen, iedereen heeft wel een kat die echt naar hem of haar toe getrokken is. Nu krijgen wij een kleine kat erbij en ik vroeg me af of er een manier is om te zorgen dat deze mij aardig vind. De overige katten doe ik ook bijna alles al voor, van voedsel tot schone bakken. Maar heeft hun voorkeur te maken met geur of is dat voor elke kat anders?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt al een voorsprong omdat je vrouw bent, katten schijnen gemiddeld genomen een lichte voorkeur voor vrouwen te hebben.
Wellicht is dat omdat vrouwen, alweer gemiddeld genomen, zachter lopen en praten, en minder ruw met ze spelen.

Een kitten bind je het best aan je door veel met het diertje te spelen. Met veel bedoel ik niet eenmaal daags een half uur, maar meermaals op een dag een wat kortere tijd.
Als katten onderling met elkaar bezig zijn (spelen, elkaar verzorgen), dan doen ze dat ook vaker en korter dan wij mensen geneigd zijn dat te doen.
Maak hier een goede gewoonte van, en je hebt goede kans dat het beestje naar jou toe trekt.
Rieneke1