Hoe kan ik mijn dwerghamster (russische pearl winter white) wakker maken om mee te spelen etc. zonder dat het naar/vervelend is voor der ?

En hoe zorg ik ervoor dat als ze op mijn hand blijft dat ze er dan neit van af wil maar rustig blijft zitten enz. ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

niet.
laat je hamstertje slapen totdat hij of zij uit zichzelf wakker wordt.
regelmatig de slaap verstoren zorgt voot chronische stress, een verzwakte weerstand, en uiteindelijk een ziek of dood diertje.

verder zijn het beweeglijke diertjes, die niet zo snel rustig op je hand zullen gaan zitten.
het plezier van deze beestjes zit 'm meer in het observeren dan het hanteren.

het is goed de hamster aan je aanrakingen te laten wennen, zodat je 'm zo nodig kan hanteren, dat wel.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee inderdaad. +je van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nice! +1
Het zal bijna altijd wel vervelend voor je hamster zijn, je kunt daarom ook maar beter wachten dat hij uit zichzelf wakker wordt. Als hij wakker is overdag, wil hij meestal eten of drinken. Pak hem daarom ook niet meteen na het wakkerworden uit zijn kooitje, maar voer hem eerst.

Russische hamsters zijn de nieuwsgierigste dwerghamsters die er zijn. Ze willen altijd weten wat er te verkennen valt, en op je handen zijn ze dan ook snel uitgekeken.
Ik laat mijn Russisch dwergje daarom ook op mijn schoot, schouders en benen lopen wanneer ik met hem op de bank zit. Hij vindt het geweldig om door het 'gangetje' tussen mijn rug en rugleuning te lopen en achter de kussens op de bank. Dat is lekker donker, en zo verbreidt je zijn wereld en dat vindt ie fantastisch.
Zorg dat je hamster genoeg uitdaging heeft, zowel in als uit de kooi. Je kunt eens op Google kijken hoe je leuke 'klimrekjes' van eierdozen kunt maken, en nog zo van alles.

Naarmate je hamster ouder wordt, zal hij wel rustiger worden. Rustiger betekent niet dat hij stil blijft zitten. Hij zal alleen niet meer zo hyperactief proberen om van je handen af te glippen.

Veel plezier met je lieve beestje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou met de kleur heeft het niets te maken in ieder geval.

wakker maken uit slaap is altijd vervelend, maar kan je het niet nalaten dan zo voorzichtig en rustig mogelijk.
bij hamster kan het ff duren voor ze 'echt' wakker zijn.

hamsters zijn onderzoekende diertjes. al zijn ze nog zo tam, stilzitten doen ze niet.

die van ons doen het eventjes, als ik van mijn handen een huisje/holletje maak, maar na een minuutje hebben ze dat ook wel gezien.

dus een volwassen hamster die blijft zitten? enkel uit pure angst of als ie ziek is.