Mijn chihuahua bijt naar de kippen hoe los ik het op?

Ons diva de chihuahua bijt naar onze kippen vandaag waren we er net op tijd wij anders was de kip dood geweest, heeft ze gebrek aan speeltjes we weten het niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Oefenen en nog eens oefenen.
Dit doe je door met je hondje aangelijnd langs de kippen te lopen,gewoon stukken heen en terug lopen en zodra je ziet dat je hond al kijkt zeg je met een ferme stem nee en blijf hierbij doorlopen.

Je kunt je nee wat versterken door hem een tikje tegen de zijflank te geven,gewoon even een porretje waardoor hij afgeleid is en aandacht voor jou heeft.

Deze oefening met je tot vervelends toe blijven herhalen,net zolang totdat je hondje het begrepen heeft en hij ook los zelfs niet naar de kippen durft te kijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zullen we eens proberen ze leert wel nietbmakkelijk iets maar je bent erg bedankt

Andere antwoorden (2)

Hoe oud is de hond, als hij nog geen training heeft gehad dat is het redelijk logisch, want dat doen speelse hondjes. Als hij WEL training heeft gehad, dan kan het ook zijn dat hij zich verveelt, maar dat weet ik niet zeker. er is wel een manier om een hond dit af te leren, maar dan moet je in de boeken duiken enzo...
Mijn hond beet ook altijd naar vogels en katten, en doet dat nu ook niet meer. We hebben dat geleerd door naar trainingen voor honden te gaan enzo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan zou je moeten zorgen dat hij er niet bij kan komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De kippen lopen los in de tuin soort van wij samen met al de andere dieren en de hondjes kunnen er ook bij
jodyenboyke
9 jaar geleden
+ voorkomen dat het verkeerde gedrag wordt uitgevoerd.