een van onze kittens 1 week stopt maar niet met miauwen. waarom??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Hoe gaat het nu met het kitten?

Antwoorden (1)

Als een zo jong kitten blijft piepen, is er iets mis, komt het iets tekort.
Het eerste waar ik dan aan denk is dat het beestje om de een of andere reden niet genoeg melk binnenkrijgt. Ik zou zsm naar een dierenarts gaan om het kitten na te laten kijken, en dan bedoel ik liefst vanavond nog, zo'n kleintje heeft niet veel reserve.

Hou in z'n algemeenheid het gewicht van kittens in de gaten, zodat je het snel ziet als ze niet genoeg aankomen.
Als richtlijn worden kittens geboren met een gewicht van 100 gr. en horen ze wekelijks ook zo'n 100 gr. aan te komen. Een kitten van 1 week oud zou dus zo'n 200 gr. moeten wegen.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Er kan ook een lichamelijk gebrek zijn: gespleten verhemelte, hersenafwijking of anderszins.
Rieneke plus