War zijn de nadelen van een hamster als huisdier nemen?

Ik wil er zelf zo graag alleen het mag niet van me ouders en ik zou dus nu wel is even graag de nadelen ervan willen weten

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zal de kooi van de hamsters erg vaak moeten schoonmaken. nadelen: stank is vaak een probleem.....

Ik heb afgelopen jaren russische dwerghamsters gehad en kort door de bocht, hamsters zijn maar saaie beesten! Als je mazzel hebt hechten ze zich een beetje aan je, maar die kans is niet heel groot. Verder kan je ze niet echt knuffelen. zoals eerder gezegd, het zijn over het algemeen nachtdieren, dus als jij wakker bent en je wil er iets mee doen, zal je 'm wakker moeten maken wat vaak niet gewaardeerd worden. Ze maken herrie op momenten dat jij er last van hebt. Ga bij jezelf na of het niet een bevlieging is. De eerste weken is het leuk en lief, maar daarna wordt het een last.. Als je toch een klein harig knaagdiertje wil, kan je beter een cavia nemen. Mijn ervaring is dat de langharige Angora cavia het gezelligst is. Hij piept en fluit als hij het naar zijn zin heeft, heeft weinig problemen met overdag wakker zijn en wat door het huis lopen.

ik heb een keer een hamster gehad wat een echt lieverd was.. die vond het leuk om uit de kooi gehaald te worden en was overdag ook aardig actief.. ( aparte hamster dus hihi) daarna 2 hamsters gehad( niet allebij tegelijk) en dat waren allebij niet zulke leuke beesten omdat hamsters snel bijten.. + die waren wel snachts actief en overdag helemaal niet.. nadelen: bijten veel.. slapen overdag..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100