War zijn de nadelen van een hamster als huisdier nemen?

Ik wil er zelf zo graag alleen het mag niet van me ouders en ik zou dus nu wel is even graag de nadelen ervan willen weten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (10)

Hamsters leven over het algemeen niet zo lang (ong. 3 jaar). Daarnaast is een huisdier hebben een grote verantwoordelijkheid want jij bent het straks die elke dag voer moet geven en elke week het kooitje moet verschonen. Dit zouden argumenten van je ouders kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ik zou dit (al weet ik dat het verdriet gaat geven als hij er niet meer is) eigenlijk juist een voordeel willen noemen.
Als het tegenvalt of het kind kijkt er niet naar om is het "probleem" niet zo langdurig. Begin je aan een kat heb je er meer dan 20 jaar lol EN zorg aan
Je zal de kooi van de hamsters erg vaak moeten schoonmaken. nadelen: stank is vaak een probleem.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hamsters zijn nachtdieren. Ze zijn het actiefst als wij liggen te slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En best veel hamsters bijten. Ze houden ook niet van geaaid worden. Ze apporteren niet, leren niks.
Ze zijn wel schattig om naar te kijken...als ze de hele dag slapen.
Als je ze op je slaapkamer hebt dan maken ze s nachts lawaai, denk aan zon piepend looprad of geknaag en getrek aan tralies.
En als je met ze speelt en ze lopen door je mouw piesen ze op je en dat stinkt!!! En vervolgens zoeken ze in je mouw weer een knus slaapplekje.
Hamsters... Doe maar niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hamster meenemen op vakantie is meestal niet zo praktisch en soms ook onmogelijk (als je bijv met het vliegtuig gaat) dus dan moet je iemand anders ermee opzadelen
amigo
13 jaar geleden
Ze worden vaak ziek en hebben rare dingen die van ons had een gezwel achter zijn oog, hele oog werd naar buiten gedrukt
Niet fijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
qua verzorging is een hamster niet veel anders dan een muis. (je moet voeren, hok verschonen etc)

maar ik zal je de nadelen opnoemen omdat het niet mag van je ouders en je dus voor ogen moet houden dat je helemaal niets mist aan een hamster :) komt ie hoor.....

het nadeel van een hamster is dat ze een behoorlijk humeur kunnen hebben. ze slapen namelijk s nachts, en kunnen het niet echt waarderen als je ze wakker maakt om ze lekker op schoot te hebben of te knuffelen.
veel hamsters laten dat ook blijken en happen graag (helemaal als ze erachter zijn als dit zeer effectief is)

de stank die er genoemd is vind ik onzin. van onze hamsters maken we dagelijks de slaapplek schoon (een huisje met de gewone bodembedekking en hooi)
1 keer in de week gaat alles eruit, de kooi in het sop en komt er een nieuwe bodem bedekking in.

wacht je maar lang genoeg dan zal elk dier of hok gaan stinken.

een ander nadeel van hamsters vind ik de leeftijd. gemiddeld 2-3 jaar oud worden ze maar.
voor je het weet zijn ze om.

hopelijk voel je je nu wat beter, anders kan je het filmpjes kijken (die hamsters zijn totaal niet knuffelbaar of schattig!)

http://www.youtube.com/watch?v=LIroYjBikos&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er allergisch op reageren, op het beestje zelf en op het hooi...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weer wat geleerd enne ook wel grappig hamsters kunnen dus in feite ook allergisch zijn voor hooi?!
Ik heb afgelopen jaren russische dwerghamsters gehad en kort door de bocht, hamsters zijn maar saaie beesten!

Als je mazzel hebt hechten ze zich een beetje aan je, maar die kans is niet heel groot. Verder kan je ze niet echt knuffelen. zoals eerder gezegd, het zijn over het algemeen nachtdieren, dus als jij wakker bent en je wil er iets mee doen, zal je 'm wakker moeten maken wat vaak niet gewaardeerd worden. Ze maken herrie op momenten dat jij er last van hebt.
Ga bij jezelf na of het niet een bevlieging is. De eerste weken is het leuk en lief, maar daarna wordt het een last..

Als je toch een klein harig knaagdiertje wil, kan je beter een cavia nemen. Mijn ervaring is dat de langharige Angora cavia het gezelligst is. Hij piept en fluit als hij het naar zijn zin heeft, heeft weinig problemen met overdag wakker zijn en wat door het huis lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een keer een hamster gehad wat een echt lieverd was.. die vond het leuk om uit de kooi gehaald te worden en was overdag ook aardig actief.. ( aparte hamster dus hihi) daarna 2 hamsters gehad( niet allebij tegelijk) en dat waren allebij niet zulke leuke beesten omdat hamsters snel bijten.. + die waren wel snachts actief en overdag helemaal niet..

nadelen: bijten veel.. slapen overdag..