mijn kat kwijlt en schuimbekt, wat is er met haar?

Chickie, onze 7 jarige poes, is de laatste tijd erg aan het kwijlen. ze heeft dat nu 2 keer gehad, en dan kwijlt en schuimbekt ze een paar minuten, zonder te trillen maar wel is ze dan erg snel geschrokken - zal wel een natuurlijke reactie zijn - en rent weg met een spoor van kwijl achter haar aan. daarna is het gewoon over, is haar gezichtje redelijk schoon en is ze gewoon weer chickie, onze kat. het is nu lente, dus misschien kan het dat ze dan insectjes eet waar ze allergisch voor is? aan de kattenbrokken kan het niet liggen, want die eet ze al een paar jaar. wel is een van van onze katers recent overleden, hij is 19 geworden, en de andere twee zijn we vrijwel nooit. bobby haal ik eens per dag op, de andere kan ik niet vinden. chickie raakt overigens erg gestrest van de aanwezigheid van bobby! bedankt alvast..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het zou kunnen dat je poes buiten haar tanden in padden zet, daar kunnen ze erg van gaan kwijlen en schuimbekken, en leren doen ze er helaas vaak niet van. Let dus eens op of ze dit doet als ze net buiten is geweest. Als dat niet het geval is zou er iets anders aan de hand kunnen zijn: ga bij twijfel even met haar naar de dierenarts. Ze eet haar brokjes wel goed zonder problemen, en haar gewicht is constant? Jammer dat het zo slecht botert tussen je katten. De kat die je niet kan vinden, komt die nog wel thuis af en toe? Dat is me niet helemaal duidelijk. Wellicht proberen je andere katten te herplaatsen? Of als je dat niet wil er een kattengedragstherapeut bijhalen? Geen kat zou voortdurend in de stress moeten leven, bovendien is chronische stress erg gezondheidsondermijnend.

Zou het kunnen dat jouw kat secundaire epilepsie heeft? Daarbij hoort een symptoom als schuimbekken. Secundaire betekent dat Chickie er niet mee geboren is, maar die epilepsie door een andere oorzaak heeft gekregen. In de link kun je meer lezen over oorzaken en wat (niet) te doen.

Bronnen:
http://www.dierenkliniek.com/web/index.php...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100