hoe kan ik leren omgaan met dieren leed voor mijn werk?

Ik wil als vrijwilliger gaan werken in een dierenasiel maar wordt afgewezen omdat ik niet goed met dieren leed om kan gaan dus als er een verwaarloosd dier binnen komt die niet meer geholpen kan worden dus hoe leer ik hier mee omgaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Ivana
9 jaar geleden
Als een dier lijdt moet je eerste gedachte zijn wat je kan doen om dat lijden te verzachten. Het woord ZIELIG heeft daar geen plaats in. Dat woord lost namelijk niets op.

Het beste antwoord

Ik werk sinds 20 jaar op de dierenambulance: je begrijpt dat daar heel wat dierenleed voorbij komt.
Sowieso valt het voor nieuwelingen rauw op hun dak: er komen dingen voorbij die je in je ergste verbeelding niet zou kunnen verzinnen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar wij hanteren daarom een minimumleeftijd van 18 jaar.
Sommige mensen slagen erin om wat eelt op hun ziel te kweken: deels door ervaring, deels door het kunnen praten met andere vrijwilligers, en deels door je te focussen op de successen.
Andere mensen zijn eenvoudig niet geschikt voor het werk, omdat het ze te erg raakt en blijft raken.
Als dat bij jou het geval is, dan is het niets om je voor te schamen.
Wellicht kan je dan bijvoorbeeld alleen de honden uitlaten, of meehelpen met de jaarlijkse collecte. Overleg eens met de leiding of er wellicht werkzaamheden zijn waarbij je niet direct met ellende en narigheid wordt geconfronteerd.
Rieneke1
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zal moeten leren accepteren dat ernstig verwaarloosde dieren beter uit hun lijden verlost kunnen worden, dan ze in leven te laten en te laten lijden.
9 jaar geleden
Je moet het je zelf een plekje geven. Als een dier bij jullie uit zijn pijn verlost moet worden kan je zelf nog in ieder geval troosten met de gedachten dat het dier sterft bij mensen die om hem geven. En kijk naar de dieren die je wel kan redden. Succes!