Koeien en schapen samen vormt geen probleem, en schapen en geiten zijn nauw verwant, ik verwacht dan ook dat het geen enkel probleem oplevert. (zie bron 3, een Engelse bron, daar wordt genoemd dat het goed gaat, koeien en geiten).
Het kan ook qua voeding. Koeien eten lang gras en laten wat plukjes staan, geiten zijn echte 'grasmaaiers' en eten het korte gras.

Maar goed, het ging je om de ziektes:
De wormen van schapen en koeien gedijen niet bij elkaar (tussen schapen en geiten levert dit wel een probleem op, maar ik geloof geit naar koe en vice versa weer niet) dus qua wormen gaat het goed.

Ik heb je wat bronnen gegeven, maar ik weet ook vrij zeker dat mijn opa geitjes in de wei had lopen met wat koeien. Wel is het belangrijk dat ze allebei genoeg te eten blijven hebben en dat de geiten niet het gras te kort 'knippen'.

Toegevoegd na 2 minuten:
Koeien en geiten kunnen allebei mond- en klauwzeer (MKZ) en de gekke koeienziekte (BSE) krijgen, maar het is niet zo dat ze dat 'ineens' gaan krijgen doordat je ze bij elkaar in de weide zet.
Waarschijnlijk is het zo dat als er een uitbraak in je omgeving is, je sowieso wel problemen hebt met je vee (met eventuele ruiming).
Het is niet zo dat je koeien of je geiten ziek gaan worden doordat je ze nu bij elkaar in de weide zet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Details ken ik niet maar ik weet dat kalfjes dodelijk ziek kunnen worden Door pas geboren lammeren